Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
snowboard
#118087 02/07/2008 1:58 PM
dahl:) Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

skal kjøpe bindinger til ett burton brett og vet ikke helt ossen jeg skal kjøpe jeg trenger noen til freeride og vill gjærne ha noen tips om hva jeg skal kjøpe:)

Re: snowboard
dahl:) #118088 03/07/2008 2:50 PM
Entusiast
Entusiast

Union Force/Data er virkelige knallbindinger for all slags kjøring, om du vil ha noe stivere kan du kikke på Force DLX. Personlig synes jeg stivt er knall, og til frikjøring er det lurt å gå for noe som gir ekstra støtte og respons (mao stivt) og solid byggekvalitet. Har forøvrig på diverse tidspunkt eid alle tre bindinger nevnt, og Force DLX ble vel favoritten. Tror den er litt dyr her til lands, og kanskje vanskelig å få tak i på denne tiden av året. Lett å få tak i fra USA da. Må også nevnes at bindingen ser ut som en gammel amerikansk stasjonsvogn alt hva finish gjelder. Superharry!

Rome Targa må også nevnes, fordi det er min desiderte favorittbinding, og kan justeres på alle tenkelige måter til forskjellig bruk. Relativt stiv i utgangspunktet, kan moduleres til å bli mykere. Artige greier! Ikke er den brutalt dyr heller.

Om du vil kjøpe i Norge er det Bernhard Sports (bernhard.no) som har agenturet på Union, og First Distribution som har agenturet på Rome (firstdistribution.no).

Når det gjelder Burtons egne bindinger har jeg ikke noe fornuftig å bidra med. Null personlig erfaring med slikt, men må si jeg aldri har sett en binding knekke så ofte i heelcup/baseplateområdet som Burton Cartel.Etter sigende skal det være en fantastisk komfortabel og responsiv binding, men dette bør folk som har kjørt den selv uttale seg om.

Håper dette hjalp litt.

Re: snowboard
dahl:) #118089 03/07/2008 10:24 PM
dahl:) Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

jo tusen takk menne fikk nye bindinger av mamma og pappa istad vet ikke helt hvorfor menne slepper og betale selv menne da har jeg dette til en aen gang når jeg trenger nytt:p

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå