Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl Wall.
#117227 04/04/2011 8:57 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

:coolHei!Er disse skiene gode? funker de bra på hopp, rails og pipe? Hvor får man tak i de nerme Oslo?:)

Re: Völkl Wall.
johan0308 #117228 05/04/2011 10:46 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei.

Kjøpte et par Völkl Walls med Marker Griffon 12 bindinger tidligere i år. Testa dem 2 måneder nå. Er mitt første jibbe par så kan ikke si så mye om hvor gode de er sammenlignet med andre ski.

Testa dem på medium hopp + rails. Er et lett skipar så rotasjonene går greit. Stabil og fin i lufta og landingene. Fungere dessuten greit i preparerte løyper, overasket over hvor gode svingegenskaper de har. Er jo tross alt en full park ski. Gode til switch kjøring. Bindingene har fungere utmerket hittil og har løst seg når det har vært behov.

Völkl Wall er en symmetrisk ski, derfor burde du også montere bindingene i midten.

Treet og plasten flasser/fliser lett av på kantene. Det kommer av at jeg slår skiene sammen med hverandre under rotasjoner etc. Har ikke noe å si for skiens ytelse, bare at de ser bra slitt ut over tid. Laget under skia er bra rippete allerede etter 2 mnd, men dette regner jeg med er vanlig med mye railkjøring. Stålkantene er uskadet og holder seg bra, men burde files av under bindingen ved mye rail kjøring. Har opplevd å hekta en god del på grunn av det, men slik er det med alle nye ski kan jeg tenke meg.

Kjøpte skiene mine fra Sport-Conrad.de. Nettbutikk fra tyskland. Koster deg i overkant av 3000kr med frakt og toll ved kjøp av rimelige bindinger. I Oslo betaler du vel neppe under 5000kr for ski+bindinger viss du får dem nedsatt. Ordinær pris på disse er vel 7000-8000kr med bindinger.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå