Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
SPK Kreation Problemer
#117127 28/03/2011 10:40 AM
ClevioN Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann.

Bestilte meg her om dagen et par Salomon SPK støvler av Kreation, rød å svarte i størrelse 29.5, de funker fett som hengande, men når jeg står på ski så mister jeg blodsirkulasjonen helt etter en tur i parken, å må da løsne alt, vente til det blir bra igjen å kjøre på, å det er fryktelig irriterende, bindingene er på hakk nr 1 å det føles ikke stramt når jeg binder dem på, men jeg tror det er såla som er altfor flat, for det skjer med skoene mine også (Nike sko til 799 å DC type til tusenlappen)

Noen som har forslag eller hva jeg kan gjøre? Var i Norefjell idag å fikk tatt en liten tur å blei helt ødelagt i foten, løsna opp å tok en tur til, Switcha 1080 å landa helt mongolid å endte med å støtte med henda, så forstua noen fingre, så har litt tid til å finne på noe så jeg slepper den blodsirkulasjons problemet i skoene.

Kjører med Armada AR7 11 modell med Griffon Marker 13 bindinger.

Re: SPK Kreation Problemer
ClevioN #117128 28/03/2011 11:43 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tror du må ta en tur på surefoot e.l. og få dem til å se på det. Kunnskapen generelt i Norge er lav på støvler til ski.

Det er mye mulig at du har en fot som er vanskelig å finne støvler til, så da er det bare bootfitting som hjelper.

Jeg kjøpte selv et par dragon (technica) på anton sport stabæk og trodde det var dritbra men etter en tur på sole (bootfitting) i chamonix så fant de ut at støvelen var for stor i volum og lengde. Jeg endte opp med å kjøpe et par nye som jeg faktisk er fornøyd med, etter 5 besøk hos dem for tilpassing, så moralen er at gode støvler kommer ikke av seg selv:)

ClevioN #117129 28/03/2011 1:07 PM
ClevioN Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Finnes det et sted som surefoot eller noe i den duren her i Norge eller må man til utlandet? Har hatt lyst til å stå på ski i Chamonix, er jo mekka for ski-entusiaster har jeg hørt, å ser fint ut der. Men surefoot, da støper dem et såle ut ifra foten min som plasseres oppi SPK støvelen eller helt nye støvler igjen? smile

Surefoot
ClevioN #117130 28/03/2011 4:23 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du finner Surefoot på Skøyen i Oslo: http://www.surefoot.no/

De kan gjøre alt fra å støpe kun såle til deg, gjøre tilpasninger på din eksisterende innerstøvel, og til å støpe hele innerstøvelen. De vil også kunne gi deg tilbakemelding på om skallet du allerede har valgt overhodet passer foten din eller om du bør kjøpe et nytt skall også.Det koster en del kroner, men om du har en problemfot er det definitivt verdt det.Jeg er på tredje året med støvler fra Surefoot og kommer aldri til å kjøpe en støvel med standard innerstøvel igjen.

ClevioN #117131 28/03/2011 9:16 PM
ClevioN Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heftig. Takker for informasjonen, har fått svar på spørsmålet mitt hos surefooted så tar meg en tur innom der i morgen å får ordna ting å tang smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå