Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vondt i leggen
#117057 22/03/2011 12:15 AM
Jibbzor Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, jeg har Salomon kreation 09 mod yellow/black... får sinnsykt vondt i leggen etter 1 dag i parken. Tror det kan være flexen på skoen som gjør det, men har sett litt på Fulltilt hotdogger ville det vært bedre? Har smal fot. Er det noen butikk i nærheten av Ålesund hvor dem har hot doggers? smile

SØK!!!
Jibbzor #117058 22/03/2011 8:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Søk på forumet, veldig mange tråder om dette her..

Ofte skyldes nok dette for store sko (gjorde det for meg), vet jo ikke om dette er tilfellet ditt men.. Vil anbefale deg å teste ut shintornic, selv om det ikke er str. det går på (selges på parkogpudder.no). Brukte selv disse å det hjalp ganske mye. Ble ikke helt bra da så endte med nye sko.

Re: Vondt i leggen
Jibbzor #117059 03/04/2011 9:44 PM
EHS Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Har slitt veldig med vondt i leggene. Har egentlig trodd det var beinhinnebetennelse, men det var shinbang. Kjøpte meg 6mm Shintronics sist uke. Var og kjørt ski i 6 timer i går og dag uten problemer. Fremdeles noe vondt, men regner med at det er fra tidligere i uken/året. Sist onsdag klarte jeg ca. 1 time i bakken og hadde da så vondt at jeg stod omtrent bare å skalv.Ble så og si redningen dette smile

Jibbzor #117060 04/04/2011 6:11 PM
Jibbzor Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvor kjøpte du det? smile

Jibbzor #117061 04/04/2011 6:15 PM
Entusiast
Entusiast

butte sko er løsningen, men er lurt og testa alle salgs merker til du finner den skoen/modellen som passer deg 100%, og bare drite i hvilke merke det er og hvordan de ser ut smile

Jibbzor #117062 04/04/2011 6:28 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat bonna1994:butte sko er løsningen, men er lurt og testa alle salgs merker til du finner den skoen/modellen som passer deg 100%, og bare drite i hvilke merke det er og hvordan de ser ut smile

tipper du mener at man skal teste alle sko i butikkene, men faktisk er det ikke alltid det er det som stemmer. gå til en bra sportsbutikk, platou hvis du har mulighet til det å få dem til å se på foten din å hvilken sko du bør bruke.

Jibbzor #117063 06/04/2011 6:29 PM
EHS Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

Kjøpte Shintronics fra Sportbua i Trondheim. Men dem har de på f.eks. vpg.no og parkogpudder.no.Har kjørt ski 6 ganger siste 9 dager. Det hadde jeg aldri fått til tidligere... Så jeg er i alle fall frelst! Har også innleggssåler i skoene, for ekstra demping. Det er for å hjelpe til mot beinhinnebetennelse.

Eliminators
Jibbzor #117064 06/04/2011 6:52 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Rimeligere alternativ er the Eliminator shin guard fra tognar.com:

http://tognar.com/boot_heater_warmer_fitting_dryer_canting_dryers_ski_snowboard.html#bootshims

Noe enklere variant som kun bygger padding på fremsiden av leggen, jeg har brukt den med stor suksess så langt, og koster som du ser under halvparten av den omtalte varianten fra parkogpudder (har ikke prøvd denne).

Eliminators
Jibbzor #117065 06/04/2011 6:52 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Rimeligere alternativ er the Eliminator shin guard fra tognar.com:

http://tognar.com/boot_heater_warmer_fitting_dryer_canting_dryers_ski_snowboard.html#bootshims

Noe enklere variant som kun bygger padding på fremsiden av leggen, jeg har brukt den med stor suksess så langt, og koster som du ser under halvparten av den omtalte varianten fra parkogpudder (har ikke prøvd denne).

Jibbzor #117066 06/04/2011 10:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Salomon SPK Pro er Sykt digge i parken, merker kunn vondt i leggen etter flere dager på rad ( minst 3 ) i skibakken

Jibbzor #117067 06/04/2011 11:28 PM
Fersking
Fersking

Sitat quaoar:Har egentlig trodd det var beinhinnebetennelse, men det var shinbang.

</p>

Dette er jo samme greiene da, bare slang for beinhinnebetennelse.<p>Å bli kvitt beinhinnebetennelse handler bare om en ting, skaff støvler som passer. Dra til en sportsbutikk som vet hvordan de skal finne en støvel som passer deg. En god regel er at hvis ekspeditøren spør deg om skostørrelsen din, gå rett ut.

Jibbzor #117068 09/04/2011 1:41 AM
EHS Offline
Nytt medlem
Nytt medlem

"Dette er jo samme greiene da, bare slang for beinhinnebetennelse."Altså, nå har jeg ikke sjekket opp noe videre rundt hva disse innebærer, men at det er forskjell på beinhinnebetennelse og "shinbang" (det jeg opplevde) nå, er veldig opplagt.Jeg har selv vært plaget av beinhinnebetennelse i lengre tid, grunnet xx-antall år med håndball og xx-antall år med Taekwon-do trening. Jeg vet særdeles godt hva beinhinnebetennelse innebærer. Det som plaget meg nå, er at leggene fikk juling, rett og slett fordi sko-kantene blir å slå mot leggen (spesielt foran på leggen og da til de grader om man kommer litt bak på skiene). Og ja, jeg har lett etter sko -lenge. Siden jeg er høy/stor, så er det ikke så veldig mye sko å velge mellom. Men endte opp med noen temmelig dyre og bra (VELDIG mye bedre enn hva jeg hadde før) + innleggssåler.

Likevel, uten Shintronics så hadde jeg ikke klart mange dager sammenhengende i parken (kanskje 2?). Nå kunne jeg kjørt en uke i strekk, og har kjørt en uke i strekk.

Så om det ikke var shinbang, så var det noe annet som plagde meg, ikke beinhinnebetnnelse, men rett og slett irritasjon grunnet gjentatte slag mot leggen... Shinbang virker som et beskrivende ord?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå