Nå er det ikke aldersgrense på dette forumet, og det trenger det heller ikke, men noen av dere som er aktiv her bør kanskje vurdere hvordan dere bidrar, spesielt hvis dere ønsker at dette forumet skal ha kvalitet. For den syntes jeg har fallt de siste årene, og det er ikk Fri Flyt sin skyld, men brukerne.
On topic: Bra problemstilling Gullik. Erland Sande har en god leder i siste Fri Flyt om akkurat dette. Synes heller ikke Tanner Hall framhever rusmisbruk som noe fantastisk, tvert i mot så sier han ganske klart at dette er i sammenheng med depresjon, dårlig selvfølelse og at konsekvensene var at de i rundt han ble redd for hans liv og bl.a mistet kjæresten som han er glad i. Mao ingen "tjuhu, dette er moro, ingen bekymringer". Tvert i mot så lyser det konsekvenser i alle retninger.
Siden jeg jobber med rusmisbruk til daglig, så kan jeg også tillegge at det er med rusmisbruk som de fleste andre livsløgner: Du forklarer til deg selv at dette trenger jeg nå, verden er fæl/vanskelig/urettferdig etc, jeg har det ikke bra, snarvei til å ha det bra? evnen til ha den vonde følelsen over tid, eller ruse den bort så har du bedre den nesten timen. Og så funker det, men neste dag har du det like vanskelig. Og hva gjør en da ? Ruser seg videre såklart. Men forteller til seg selv at dette er det MANGE som gjør og da kan det ikke være farlig ? Dessuten klarer jeg å kontrollere å dette bedre en de andre (mao livsløgn).
Nå er jeg helt sikkert påvirket av den kunnskap og erfaring jeg har fra yrke mitt, men jeg har aldri møtt en rusmisbruker (inkl alkoholiker) som har tatt i bruke kunstig stimuli til tross for at de har det bra.Fellesnevneren er som jeg sier lenger opp; at de på et eller annet plan ikke mestrer hverdagen og tar en snarvei for å "få det bedre".
Paris Hilton og de andre Hollywood tøsene, må da ha det bra der de fester og sniffer kokain ubekymret som om morgendagen aldri kommer. Men kan garantere at søte Paris er så full av angst for utfordringer hun TROR hun ikke mestrer. Selvtilit er ikke noe du sniffer, dvs det selvtilitten blir ikke bedre når rusen har gitt seg.
Der fikk jeg brukt en halvtime gitt på en regnfull lørdagsformiddag:winkSnart er det vinter og da blir det mer tid på dette forumet:) powder is the only drug i need, and not the Paris kind:cool