Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Størrelser på ski
#110319 25/03/2010 6:17 PM
m00n Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

:razz Jeg bestillte et par ski som er 1.84 cm, og jeg selv er ca.1.80 for jeg til å dra på med skiene på parken, jeg syns selv de virker for store. Eller er det greit med den størrelsen?

Re: Størrelser på ski
m00n #110320 25/03/2010 6:40 PM
Entusiast
Entusiast

kommer jo helt ann på hva man liker;) men man sier at når man er nybegynner burde man ha litt kortere ski, også ettervært som man blir bedre og tar triks på større hopp så kanskje ha like lange ski som seg selv eller litt lengre. dette får å få bedre flyt i luften. og jeg tror ikke man merker mye til forskjell på det å spinne stort med 5cm lengre liksom. kanskje litt vanskeliger på rails, men når du blir vant til det så funker det tett!!

jeg gikk selv fra 169 til 181. jeg er dog 185 høy. men jeg merket at det ble mye lettere å ha balanse i lufta og det ble heelt syykt mye lettere å lande. så hvis ikke jeg fortsetter å kjøre med salomon, som bare har 181 som største størelse på park ski. så går jeg nok over til et merke med lengre ski;)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå