Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
#110197 16/03/2010 6:44 PM
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97
baste Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97

lurer bare på hvilke fordeler og ulemper enn får med midt stilte bindinger. jeg kjører park og litt pudder!


...
baste #110198 16/03/2010 7:01 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 115
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 115

Fordeler:- bedre hvis du kjører mye switch- bedre på hopp- bedre på rails

Ulemper:- Ikke like bra flyt i pudderet som med bak midtstilt- Ikke like bra kjøreegenskaper ---------------------

Hvis du kjører begge deler ville jeg anbefalt å ålassere bindingene etter fabrikkens anbefaling, altså litt bak midten

Jeg har nettopp fått K2 Kung fujas og skal montere bindingene snart.. står både i pudderet og i parken så jeg skal ta litt bak midten.


Re: midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
baste #110199 16/03/2010 10:10 PM
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 445
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Apr 2014
Innlegg: 445

kommer litt ann på skia også...har du symetriske ski så vil jeg anbefale deg å midstille bindingene for å få best egenskaper ut av skia


Re: midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
baste #110200 17/03/2010 9:35 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 60
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 60

enig med "erikman"!har man symmetrisk ski bør man montere bindingen på midten. jeg kjøpte meg et par Nordica Ignition i høst, og de er ikek symmetriske. jeg monterte bindingene litt bak. de funker fett i pudderet og bra i parken. det er jo klart at rotasjonsaksen blir litt weard, men det går bra :Dåssen ski har du a?


Re: midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
baste #110201 17/03/2010 11:01 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 180
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 180

det er jo en vudering du må ta på hvor mye pudder du står står du de få gangene de kommer ny pudder får du det til med midstilte ski.

synes selv det blir bedere i raile og lande switch og vanelig.


....
baste #110202 17/03/2010 2:22 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 115
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: May 2011
Innlegg: 115

Det beste er egentlig å kjøpe marker griffon/jester schizo frantic og plassere dem slik at det går maks å skyve bindingene frem til midtstilt og maks 6 cm bak midtstilt.

med Griffon/Jester schizo frantic kan du bevege bindingen 6 cm frem/tilbake på skien alt etter om du skal i park eller pudder wink


 
 
Re: midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
baste #110203 17/03/2010 4:11 PM
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97
baste Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97

Sitat skierduude:enig med "erikman"!har man symmetrisk ski bør man montere bindingen på midten. jeg kjøpte meg et par Nordica Ignition i høst, og de er ikek symmetriske. jeg monterte bindingene litt bak. de funker fett i pudderet og bra i parken. det er jo klart at rotasjonsaksen blir litt weard, men det går bra :Dåssen ski har du a?

. Har armada coda. Den streken på skien er litt bak midtstilt. Ville det bli veldig merkelig å kjøre med dem midtstilte da??

Re: midt stilte bindinger. fordeler og ulemper
baste #110204 17/03/2010 4:14 PM
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97
baste Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Registrert: Sep 2014
Innlegg: 97

0ps. Svaret på spørsmålet står der jeg har sitert. Uansett takk for hjelpa! Tror det blir midtstilte


...
baste #110205 17/03/2010 4:16 PM
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 478
R93 Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Aug 2012
Innlegg: 478

Jeg ville anbefalt å stille dem på "anbefalt merke"...men du må velge helt selv. du mister mye av kjøreegenskapene som skien har om du midtstiller dem når skien ikke er midtstilt.

Om du har en ski som er ca like lange som deg selv, så vil du ikke merke veldig mye på sw, og rails er det minste du skal tenkte på såfremt skien ikke er en halv meter lange...



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå