Heihalo!
Jeg kjøpte meg nye slalomstøvler forrige sesong, Salamon SPK. Støvla var veldig gode. Jeg frøys aldri, og hadde NULL problemer med smerte på forsiden av leggen. De var ganske små, men slalomstøvler skal jo være det. Han som solgte meg støvla er også visst nok Whistlers beste når det gjelder slalomsøvler, så han visste nok hva han prata om.
Men i år syns jeg ikke støvla er noe gode lengre! Jeg blir veldig fort øm på skinnleggen, og slår hele tia stortåa ut i tuppen, med mindre jeg lander helt perfekt. Og jeg fryser nesten alltid på tærne! Med tanke på leggen, kan det være at dempinga forran har blitt slitt? Jeg har ikke brukt støvla en full sesong engang, så de burde vel holdt lengre enn det?
Jeg tror heller ikke at jeg har vokst noe i føttene, så vet ikke hvorfor jeg har begynt å fryse, eller begynt å slå tærne mine. Noen som har noe tips (måter å stramme støvlen på o.l) for å unngå dette?
Men hvis jeg har vokst i føttene kan jo det være forklaringen på at jeg fryser og slår tærne, men hvorfor får jeg vondt i leggen da?
Hva tror dere der ute?