|
 Railglid, når det er skia det lugger i, ikke railen..
|
Entusiast
|
OP
Entusiast
Har slitt litt med glid det siste, er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre uten å ødelegge stålkantene helt? Må jo ha litt kanter når det er så mye is og drit rundtom. Hva med å endre slipevinkelen på stålkanten, er det noen som har noe erfaring med det?
|
|
|
 Re: Railglid, når det er skia det lugger i, ikke railen..
|
Entusiast
|
Entusiast
Når du railer er det viktig å ha en stålkant som er så slipt ned som mulig, hvis ikke vil det lugge. Men du sliper jo bare ned den delen som er under støvelen så det burde vel ikke ha så stor innvirkning på kjøreegenskapene?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har ikke slipt ned stålkantene og mine glir som bare det på rails som er rails og som ikke er en dæsj med metall
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Jiberish:Jeg har ikke slipt ned stålkantene og mine glir som bare det på rails som er rails og som ikke er en dæsj med metall Men gled de da de var helt nye? Stålkantene slipes jo når du railer. Mine lugget som fy de første 2 dagene jeg brukte dem, men etter det har de glidd bra.
|
|
|
|
Entusiast
|
OP
Entusiast
Jeg syntes de var blitt helt ubrukelige i bakken så jeg slipte de for 2 ukers tid siden, da var jeg i hafjell og lugging på rails var et ikke-tema, men i tryvann i helga gikk det veldig i rykk-og napp! Må nok ta frem fila tenker jeg.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Detuktioner:Jeg syntes de var blitt helt ubrukelige i bakken så jeg slipte de for 2 ukers tid siden, da var jeg i hafjell og lugging på rails var et ikke-tema, men i tryvann i helga gikk det veldig i rykk-og napp! Må nok ta frem fila tenker jeg. Gjaldt dette bokser, rails eller begge deler? For boksene i tryvann er som å raile sandpapir, mens railsene der glir bra.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
det her kommer jo like mye an på føret, temperatur og materiale railsene er av. og ikke minst hvor slitt den er. som sagt over her: boxene i tryvann er samme som sandpapir.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Boksene på Gol er sikkert akkurat som på tryvann. De funker bare ikke selv om vi fikk mange nye i fjor. Da hjelper det heller ikke at vi bare har 2 rails
|
|
|
|
Entusiast
|
OP
Entusiast
Metallrailsa funker greit, men boksene lugger som faan...
|
|
|
|
|
|