Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Universitet i USA nær skianlegg
#107056 13/12/2009 10:49 PM
FreiK^ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Avslutter snart videregående skole og tenker å gå tre år i USA på universitet om ca. et år.Lurte på om noen har gjort noe lignende? En av grunnene til at jeg vil dit for å studere er ski, så et universitet nær et alpinanlegg er ett kriterie..Har sett litt på University of Denver at Boulder og lignende, noen som har noe å anbefale?

Re: Universitet i USA nær skianlegg
FreiK^ #107057 14/12/2009 12:46 PM
Entusiast
Entusiast

Hva har du egentlig tenkt til å studere?Det bør vel kanskje være hovedfokus, så slipper du å kaste bort x antall tusenlapper i lån på et studie du kanskje ikke får bruk for.

Ellers finnes det universiteter overalt i USA, men som sagt må du vite hva du skal studere.

Kontakt ANSA (http://www.ansa.no/), som er studentsamskipnad for norske studenter i utlandet. Jeg tør regne med at de har gode råd og kunnskaper, eventuelt muligheten til å sette deg i kontakt med mennesker som har gjort det du har tenkt til å gjøre.

Lykke til!

asd
FreiK^ #107058 14/12/2009 2:46 PM
FreiK^ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal studere innen media. Enten visuell kommunikasjon eller reklame. Bachelorgrad er veien å gå. Har snakket med ANSA, har planer om å søke American College of Norway neste år for å ta freshman året der, siden man ikke får støtte til førsteåret i USA. Deretter gjøre ferdig bacheloren i USA.

Greatest snow on earth
FreiK^ #107059 14/12/2009 3:09 PM
Medlem
Medlem

Overskriften er slogan på bilskiltene i Utah, og sier jo litt. Jeg har selv studert på University of Utah i Salt Lake City og det anbefales! Bra universitet, supert klima, uendelig mye bra skimuligheter 30 min. fra Campus, masse bra klippeklatring, hyggelig miljø...kort sagt det meste du trenger for å velge universitet. Boulder er også meget bra, men skimessig er Salt Lake overlegent.

Takker
FreiK^ #107060 23/12/2009 6:40 PM
FreiK^ Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Stilte det samme spørsmålet på newschoolers.com, og der anbefaler de stort sett Bolder og Utah. Har snakket litt med begge universitetene om muligheter for transfer de siste tre årene og fått positiv respons!Høres ut som Utah er lik så bra som Boulder, så takk for svar smile

Re: Universitet i USA nær skianlegg
FreiK^ #107061 24/12/2009 12:04 AM
Medlem
Medlem

Universitetet i Vancouver.Halvtimes kjøring fra tre gode skianlegg og en times kjøring fra verdenstoppanlegget Whistler. Det er jo i Canada men det skulle ikke bety så mye... hvis ikke tror jeg det skal være et par universiteter nær aspen i Colorado:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå