Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
cork 720
#104525 26/10/2009 4:36 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sjekka litt rundt på forumet om jeg fant no spesielt om cork 7 men fant ikke noe som jeg følte var nyttig:P

Egentlig så er spørsmålet greit, noen som har noen tips til hvordan gjøre det. kan det lett på trampoline, alt fra cork 3 til 10. så der er det ikke noeproblem, bortsett fra at jeg spinner mot venstre på trampoline, og har bare lært meg mot høyre på ski..

kan 720 ganske lett på ski nå så tenkte da var det påtide med en liten cork;)

Noen som har noen tips?!

Re: cork 720
Brudberg:-) #104526 26/10/2009 6:55 PM
Veteran
Veteran

Viss du spinner best mot venstre på trampis er det rart om du spinner lettere mot høyre på ski:razz

Men cork 7, sånn som jeg gjør det:Kjører inn mot hoppet med ganske breie bein. Rett før hoppkanten dupper jeg skuldra ned og bak på en måte. Altså venstre skulder viss du spinner mot venstre, og omvendt. Viktig å ha et litt stort hopp syns jeg, for viss jeg må sette spinnen veldig hardt er det vanskelig å komme ut av corken igjen.Uansett; når jeg har spunnet ca en 3-er prøver jeg å legge meg enda hardere inn i corken, og da kommer jeg automatisk ut av den igjen når jeg er kommet rundt på 7-ern.

Det vanskeligste med cork 7, er egentlig å komme ut av corken igjen (vertfall for meg). Det er enkelt å sette en corka spin, men har brukt endel forsøk på å komme ut av corken og lande riktig. Viss man bare får corka med en gang man har satt spinnen, går det som regel av seg selv.Det er vertfall bare å prøve seg fram, lykke til;)

Brudberg:-) #104527 26/10/2009 6:59 PM
Entusiast
Entusiast

det her er kanskje det dårligste tipset du har hørt, men jeg kaster meg egentlig bare litt skrått til siden jeg skal spinne mot så skjer det automatisk. vis det er cork jeg tar da. noen sier bio og noen sier cork.jeg lærte det da av andreas haatveit så jeg mener det er cork. cork 7 er jo mye lettere enn en vanlig 7. det eneste jeg hadde problemer med i starten var å få med grabs i den. og en ting til. sw cork 5 er myyyyeee lettere. men detter er nesten noe du må prøve deg frem med. nesten alle tar cork på sin egen måte.

Brudberg:-) #104528 31/10/2009 11:07 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sitat **hallvard**: noen sier bio og noen sier cork.

er ikke det to helt forskjellig triks da? :P cork så spinner du ut aksen bakover mens på bio så er det fremover?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå