Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sko til Armada ARV m/Marker M 12.0
#103401 08/10/2009 4:28 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Tror jeg har gjort et bra valg på bindinger og ski nå. Men sko gjenstår... jeg lurer på om jeg skal tørre å bare bestille uten å ha prøvd skoene. Evt kan jeg bare selge de her i landet hvis de ikke passer. Noen av skoene er oppgitte i cm, noen i US size og andre i EU size. Men jeg bruker 42 i vanlige sko. Hva faller valget normalt på innen freeridesko? hvor store bør de være? Tips Tips Tips smile

http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=kategorie&kat_id=44

Re: Sko til Armada ARV m/Marker M 12.0
satsti #103402 12/10/2009 5:12 PM
Entusiast
Entusiast

pokkern, skrev en gang, sletta det, må skrive på nytt, jaggu er'n ikke hyggelig her!

ikke akkurat anbefalt å kjøpe skiboots via nett.det er disse som skal sikre komforten din, og du kan kjøpe så fete ski du bare vil, men du får ikke utnytta de skikkelig før du har et par sko som passer og er komfortable!

finn noen som passer skikkelig, de ulike merkene har store forskjeller i passform! Husk å ikke kjøpe fort store, for de utvider seg en god del i begynnelsen.For store skiboots kan være dårlig deal for føttene og leggene, spesielt hvis du like å hoppe. For små er jo heller ikke så bra, men det er litt mer opplagt....

en ny sko skal du kunne nå fremi når du står flatt på foten, men ikke når du lener deg frem i skoen.

Har du problemer med ankler, brede føtter eller noe sånt er det anbefalt å kjøpe boots som er lette å blokke ut/forme om! er det mye dill på de kan dette være et hinder..

Re: Sko til Armada ARV m/Marker M 12.0
satsti #103403 13/10/2009 1:48 PM
satsti Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for et langt svar og tålmodigheten med å skrive alt på nytt smile Jeg var tilfeldigvis i Bergen i helgen på SkiBaluba sitt supersalg. Der prøvde jeg masse forskjellige sko. Det viser seg jo at f.eks Salomon sin sko i 26,5 er ikke like i størrelsen som f.eks et annet merke med samme oppgitt størrelse. Men jeg satte foten ned i en Salomon Impact 8 CS og ble totalforelsket. Den var bare helt sykt god å ha på foten. Den kan også varmetilpasses både inner og yttersko. Sykt deilig sko. Sport Conrad skulle ha 359 EUR for den, mens jeg betalte 2499 kr smile kjøpte også en Sweet gore tex bukse til 3000 kr som var satt ned til 1500 kr og et par SPY briller til 1499 kr til 499 kr smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå