Du trenger sannsynligvis ikke 16 gb minnekort. Har selv to 4gb kort. De tar nesten 1000 bilder hver, med høyeste jpeg kvalitet. Kjøp heller et bra kort. Hastigheten på minnekortet er også relevant i forhold til hvor mange bilder du tar pr. sec. Som nevnt tidligere er heller ikke ekstra batteri veldig nødvendig, hvis ikke du skal ut flere dager og ikke mulighet for å lade...
Vil anbefale deg å stikke innom en butikk og ta en titt på kamerahusene. 500d føles litt "pinglete" i forhold til 40d :wink Japan foto i Bergen har iallefall disse kameraene, og sikkert noen gode tips også. Men det er nok billigst å kjøpe på nett.
Med HD film begrenset til et min faller vel det argumentet bort..15 megapixler er vel heller ikke nødvenvendig, 10,1 holder.Når de også koster det sammen er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Ville ikke byttet mitt snart 2 år gamle 40d hus mot et nytt 500d :razz
En annen viktig sak er hvilken linse/ linser du skal velge?? Kjøper du gode linser har du disse i mange år, de holder seg også godt i pris (men det blir fort dyrt...) Ofte mye bra på bruktmarkedet på foto.no.
Sjekk denne tråden:http://friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=141620