Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøp av ski - Whistler
#101980 24/08/2009 5:29 PM
siimon Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei,

Jeg skal til Whistler/Blackcomb i jula/nyttår og har ikke planer om og ta med meg noen ting som helst bort. Noen som har gjort det samme, som har gode/dårlig erfaring med de forskjellige butikkene?

Det er nytt jibbeutstyr som skal kjøpes .. og fraktes hjem

- Simon

Shop till you drop....
siimon #101981 27/08/2009 10:03 PM
Fersking
Fersking

Masse bra butikker i Whistler og hvis du ikke skal ha de drøyeste pudderplankene finner du nok det du leter etter.

Ved utreise får du igjen Canadisk moms, og så lenge skia er brukt slipper du helt sikkert toll når du ankommer Gardermoen.

Eneste ulempen er ved eventuell reklamasjon på ski eller binding. Da er du prisgitt at norsk importør hjelper deg.

God tur!

Re: Kjøp av ski - Whistler
siimon #101982 27/08/2009 10:22 PM
Entusiast
Entusiast

Men det som er, er at du kan ikke ha brukt skiene når du skal ta dem ut fra Canada for å slippe tollen. Har gjort dette flere ganger fra England, og alle sier at jeg ikke kan åpne pakken før jeg har tatt det ut av landet for å få igjen momsen, men det går helt fint i Norge, de skjekker aldri tingene dine om du har med deg skiene i f. eks. en skibagg og alle klærne dine i kofferten. Noe du anntageligvis har, men det er tricky å få igjen momsen i Canada om det er samme regler som i England da, det vet jeg jo ikke men ville tro det.

Vancouver
siimon #101983 28/08/2009 6:50 PM
Medlem
Medlem

Hvis du lander i Vancouver, Kan være en Ide å sjekke der først. Flere bra butikker med gode priser. Stort sett billigere en i whistler.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå