Jeg var med i vannhoppkonk i helgen og lurer litt på hva dommerne gir poeng for. Jeg tok dobbel frontflip og fikk 56 poeng. Det er jo egentlig ikke et så veldig krevende triks, men en som hoppa etter meg tok dobbel backflip og fikk 76. Er virkelig dobbel backflip 20 poeng vanskligere enn dobbel front?
ja, det veit jeg. begge landinge var gode, slik at man ville klart å lande de på snøen også, og stilen var ganske normal dobbelback og dobbelfont-stil.
Dette er ikke ment som et sutre-innlegg, men jeg vil bare vite litt mer om hvordan dommerne tenker
Du burde spurt dommerne da du var der. Jeg tviler på at dommere som dømmer slike konkurranser har en *Håndbok for dømming av jibbing og newschoolrelaterte konkurranser" :razz
dobbel front er i utgangspunktet et bedre og vanskeligere tricks enn dobbel back.så vis dere hadde lik stil og samme landing skjønner ikke jeg hva dommerene trakk det sånn for as..
Viss det var den vannhopp konken i Mandal, so kjenner eg han som kommenterte, og nokon av dei som var dommarar.. og eg tvila sterkt på at dei hadde noko slags form for håndbok :razz
dub front er vanskeligere enn dub back, siden på dub front må du kaste deg mer, vanskeligere å spote landingen osv. dub front er jo ikke noe mindre farlig å gjøre enn back, kommer man ikke rundt på 2 runder så lander man på nakken både på back og front;p