Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dobbel backflip på trampoline!
#101430 07/07/2009 12:37 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har slete med å ta dobbel backflip på trampoline en stund no, problemet er at jeg ikke tør! jeg har gjort det manger ganger på stupe brett og det går veldig bra! noen som har noen tips ? takker for svar:)

Re: Dobbel backflip på trampoline!
joakim vatne #101431 09/07/2009 10:40 AM
Medlem
Medlem

prøv å ta backflip og land på ryggen og med en gang du lander på ryggen tar du en ryggbackflipviss du skjønner:wink

Re: Dobbel backflip på trampoline!
joakim vatne #101432 09/07/2009 1:47 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat djjiber:prøv å ta backflip og land på ryggen og med en gang du lander på ryggen tar du en ryggbackflipviss du skjønner:wink

Enig med han luringen her :grinJeg prøvde i går, det var vilt for jeg hadde en liten madrass og en svær bodybuilder som skulle ta meg imot hvis jeg fløy utafor :coolMen jeg landa på nakke på den neste flipen :frown

Dobbel backflip
joakim vatne #101433 17/07/2009 1:26 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

For å få til en dobbel backflip (lameman term for dobbel baklengs salto), så er det en del forberedelser du må gjøre for at du skal klare det første gangen, og å unngå skader.

Jeg legger ut artikler om trampolinehopping på nettsteded vårt, så følg med der, legg til bokmerke, flekk ut på facebook, legg til på twitter, send til venner og bekjente, spread the word. http://www.sandnestk.no/interessert/momenter-trampoline/Dobbel bak, dobbel front med og uten skru kommer etterhvert. (I tillegg til mer fancy tricks som "miller", en dobbel front med 3 1/2 skru ;))

1. Du må kunne en korrekt strak baklengs til strak rygglanding. Satsen til dobbel kroppert baklengs er lik som satsen til strak baklengs til strak rygg. Klarer du strak til rygg vet du at du klarer å få nok rotasjon, og at du får den til å gå rett opp og ikke bakover. Bruk en madrass som noen hiver inn til å lande på.

2. Du må også kunne stilestående kroppert baklengs til rygglanding og så videre fra rygg bakover til stå igjen, uten å slippe kropperingen. Klarer du det, vet du at du ikke trekker deg etter å ha gått rundt en runde.

3. Du MÅ ha en person som kan ta imot deg hvis du mot a formodning trekker deg, sånn at du unngår skader. Denne personen MÅ ha erfaring i å ta imot dobbel bak. Hjelper ikke å ha noen stående hvis han bare blir stående uten å reagere hvis du trekker deg og lander på nakken. Aller helst, pell deg innom en turnforening eller trampolineklubb hvor de har trenere som kan dette.

Når dette er på plass, gjør du følgende:Sats som om du skal ta en strak bak til rygglanding, etter 1/4 rotasjon kropperer du tett, du vil da rotere mye fortere, etter at du har kommet 1 3/4 rotasjon rundt, (Få noen med erfaring til å rope når du skal strekke ut) strekker du ut kroppen og går inn for landing.

Når du har gjort denne 5 000 ganger, kan du begynne å perfeksjonere den, strak sats, kroppering ved 1/4 rotasjon, utstrekning med hendene ned langs siden og helt strak kropp ved 1 1/2 rotasjon.

Når du har gjort den 5 000 ganger, kan du prøve på dobbel pikert bak. Utførelse er klin lik, men du gjør den i pikert stilling isteden for kroppert. Da trenger du mer rotasjon, mer fram med hofta i satsen.

Når du har gjort den 5 000 ganger kan du prøve dobbel strak bak. Nok en gang, klin lik utførelse, men enda mer rotasjon. armene er ned langs siden i saltoen. Det er lett å begynne å skru uten at du vil det i dobbel strak bak. (hvis du gjør den helt strak, uten bøyde knær)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå