Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
jibbe tips?
#100596 17/04/2009 10:37 PM
sondre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hei

lurer på om det er noen som kan gi meg noen tips om jibbing. har kjørt mye på ski før, men ikke så mye i parken. håper på mange gode tips!!!

Re: jibbe tips?
sondre #100597 18/04/2009 9:23 AM
Entusiast
Entusiast

Tips? Triks og sånt? Øv først på spinning, da tror jeg det blir lettere og utvikle seg, kan mange grabber på ski, men spinning startet jeg aldri med, så jeg har det mye tygnre for å komme videre enn andre. Så når du skal spinne kjør inn mot hoppet med bre beinstilling, prewind, og så når du er i lufta trekk beina sammen og se bak skulderen.

spinning..
sondre #100598 18/04/2009 10:12 AM
Medlem
Medlem

For å utdype og forklare nærmere i tilfelle du ikke vet hva prewind er..180: Kan gjøres på flatmark med og uten ski og på hopp i alle størrelser. Ikke noe stort krav til breie ski, men det er lettere. 180 er grunnteknikken for all type spinning. Når du har mestret den bør du gå for 360begge veier (med og mot klokka), deretter switch 180 og switch zero spinn. Når du kan dette bør du lære deg grab på 3'erne før du går videre til switch 3 og deretter 540 evt switch 540.

Generelt om spinning:1. Breie ski2. Preload/prewind (Det vil si, at du trekker den armen som er på motsatt side av den veien du skal rotere bakover for å hente fart til rotasjonen. Det er også forholdsvis normalt å strekke den armen som er på den siden du skal rotere til frem)3. På hoppkanten tar du i med armene og vrir hodet den veien du skal. Sats med beina hvis du må det for å klarere kulen. 4. Trekk opp og samle beina5. Se etter landingaHvis du har mye rotasjon inn mot landinga, spre beina for å bremse rotasjonen.

Lykke til! smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå