Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til lekebåt
#1602 06/09/2011 9:47 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei

Jeg begynte å padle i slutten av mai, og er mildt sagt hekta. Padla omtrent en gang i uka gjennom hele sommerferien, gjerne flere ganger når forholdene og tiden strakk til. Jeg er på utkikk etter en lekebåt, da jeg syns det er morsomst å surfe og leke meg i bakevjer. Jeg er nok fortsatt på nybegynnerstadiet, men jeg tenker det er like greit å ikke kjøpe en "nybegynnerkajakk" da jeg da må bytte neste sesong. I sommer padlet jeg i en lånt Wave sport EZ.

Jeg har sett på Jackson Fun series og Rock star og syns det ser ut som noe som kunne passet meg utmerket. Men jeg er åpen for alle forslag da jeg ærlig talt har svært liten peiling.

Jeg holder til ikke langt fra Trondheim og lurte på om noen hadde tips på butikker hvor jeg kan prøve forskjellige modeller.

Jeg er 186 høy og veier 75 kg.

Andreas

Re: Tips til lekebåt
Rolighaug #1603 07/09/2011 5:24 PM
Fersking
Fersking

Finnes det egentlig nybegynnerkajakker? Det er egemtlig forskjellige bruksområder, alt til hvert sitt bruk.Ville sett på en Wavesport Project X56, tror den vil passe deg perfekt. Jackson greiene er ok, såfremt du passer.. de har ikke justerbare lårstøtter feks. Oppblåsbare greier som er et evig fikkel og ryggstøtte som stadig må strammes... og setet som stadig må justeres tilbake fordi det flytter seg ut av posisjon.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå