Friflyt forum
Av: Vegarlh Folkehøyskole - 10/05/2005 10:06 AM

Noen som har noen tips til hvordan folkehøyskole man burde søke, når man er på jakt etter bratte fjellsider å masse pudder?

Av: Mari Øytun - 10/05/2005 10:52 AM

Øytun har offpiste-linja! Å den skal visst ve veldi bra.. Skal sjølv på foto-friluftsliv på Øytun..

Av: Vegarlh Øytun - 10/05/2005 10:59 AM

ja, jeg har også hørt at den skal være i en klasse for seg selv. Vurderer sterkt å søke der. Men ville høre om det er andre skoler i Norge som har gode off-piste linjer.

Av: AsbjørnH Nordfjord - 10/05/2005 11:57 AM

Da må du jo også vurdere Ski linja på Nordfjord. Ligger mitt i noe av Norges beste topptur terreng. Gått der i år og er sinnsykt fornøyd. Eneste problemet er at linja er full til neste år.

Av: Mari Fullt.. - 10/05/2005 12:09 PM

Offpiste på Øytun er fullt te hausten òg..

Av: Ingvild Fhs.. - 10/05/2005 3:14 PM

Kjenner endel som har gått på Ringebu i år, og de er veldig fornøyde! Dessuten drar Ringebu fhs på linjetur til Alpene! Det beste er sikkert at du ringer litt rundt til forskjellige folkehøyskoler, og forteller hva du er ute etter.

Av: Coomba-kid Nordfjord - 10/05/2005 3:22 PM

Jeg skal der til hausten på ski-linjaEr et veldig bra sted har jeg hørtLigger jo ved spåtind og ikke så langt fra sunnmørsalpene kan jeg tenke megMen har hørt rykter om at den er full, så du får se en annen linje, hvis du er heldig

Av: Coomba-kid Nordfjord - 10/05/2005 3:24 PM

Jeg skal der til hausten på ski-linjaEr et veldig bra sted har jeg hørtLigger jo ved spåtind og ikke så langt fra sunnmørsalpene kan jeg tenke megMen har hørt rykter om at den er full, så du får se en annen linje, hvis du er heldig

Av: Ingvild Og... - 10/05/2005 6:18 PM

hvis du går inn på forumet her og søker på "folkehøyskole" så kommer det opp mange tidligere diskusjoner om dette temaet. Er jo bare å søke litt rundt på nettet, så finner du fort ut hvilken/hvilke skoler som oppfyller dine ønsker!

Av: skimeister ikkje rungebu - 10/05/2005 8:23 PM

Hvis d e pudder du leite ette så dra for all del ikkje på Ringebu. Eg va der i fjor, skole året va flott d, ska ikkje sei no aent. Men ski kjøringå va noe av d værsta eg har vert me på. Kvitfjell har aldeles ingen offpiste muligheter. D er sant at de drar til alpene, men d e nå bare ei uka i løpet av heila året. Sats på Nordfjord eller Øytun...synn at d e fult.

Av: Vegarlh Takk Takk - 10/05/2005 9:50 PM

Må takke for alle gode innlegg. Nå vet jeg at det enten blir Nordfjord eller Øytun. Har ikke tengt å gå folkehøyskole til neste år, blir vel enda et par år til. Så skal vel altids klare å komme meg inn. Har omtrent sikkret plass på Øytun hvist jeg skal gå dær. Så takk igjen

Av: KristianK Øytun! - 11/05/2005 10:59 AM

gå for øytun (offpiste er best!). Gikk der ifjor, absolutt verdt å få med seg! store fjell og få folk som bruker de..

I tillegg har offpiste prosjektuke, så du kan nok få til et alpebesøk eller noe mer eksotisk som russland, hvis du går inn for det..

Av: loe nordfjord - 15/05/2005 5:28 PM

Nordfjord bør absolutt være et godt alternativ. Makan til så perfekt plassering skal du lete lenge etter. Bare Nordfjord i seg selv byr på maaaaange flotte ski-topper. I tillegg har du sunnmørsalpene en time nord, romsdalen enda litt lenger nord. Jostedalsbreen en time øst og Hurrungane og vest jotunheimen litt lenger øst. Når det gjelder pudder så sier det seg vel selv at myyye nedbør om høsten og vinteren gir masse deilig pudder i fjellet...

Men som sagt tidligere, skilinja er full for 05/06

Av: Mari Nordmøre Følkehøgskule - 24/05/2005 12:42 PM

Jeg vil anbefale NOFO, der har de linja Sport & Film. Jeg gikk der i år og hadde et kjempe bra år. Surnadal ligger mellom nordmarka og trollheimen. Der er det mange gode offpiste muligheter, der dronninga er den beste! dessuten er læreren drit kul! Vi lagde mange filmer, og var på mange toppturer!

© Friflyt forum