Friflyt forum
Av: Joffen Leggsmerter - 06/06/2010 7:42 PM

Sliter med usaklig vonde smerter i skinnleggen når jeg står på ski.. Noen teknikker? spes. støvler? Har salomon Kaos SPK eller noe i den duren. Kan jeg stramme støvelen slik at det blir bedre?

Av: stianG Re: Leggsmerter - 06/06/2010 8:29 PM

såååå mange tråder om det her!

Av: Jib'o Re: Leggsmerter - 06/06/2010 8:50 PM

Har samme støvlene sjæl. De beste jeg har hatt, og gjør ikke vondt i det hele tatt, ved mindre jeg lener meg forrover på leggen dritmye i løpet av en dag i bakken. :razz

Av: Ulleland innersko - 06/06/2010 8:59 PM

om du har innersko så stram den som bare hælvette så driter du i å ha på klipse og den reima har brukt dette "knepet" i over ett år og funker som bare juling

Av: Brudberg:-) Re: Leggsmerter - 06/06/2010 10:25 PM

jeg pleier alltid å starte den første timen i bakken med ganske løse støvler.. så jeg får liksom varma opp litt i leggene;) så strammer jeg som faen!

spk kaos er jo en jibbestøvvel med ca 95 i fleks. nå vet ikke jeg hvor mye du veier men kan være ganske stivt hvis du veier under 70kg. og litt av klue med jibbe støvler er at de skal være myke;)Jeg kjører selv med rossignol scratch etterleannet.. to år gamle og er en junior modell.. så de er drit myke, og i tilleg veier jeg 85kg så det er drit digg! laugh

Av: Henrik Re: Leggsmerter - 06/06/2010 11:36 PM

http://www.shintronic.com/Har den selv, funker drit bra:wink

Av: turbosatan Re: Leggsmerter - 07/06/2010 12:05 AM

vet d e er mange tråder spm denne , men har leita lenge etter gode e svar, hadde vert fett å fått ein tråd der alle konklusjonene hadde samlet seg smile

bestilte akkuratt de der shinlegs greiene :wink

Av: Jiberish Re: Leggsmerter - 07/06/2010 4:39 PM

Stram spennene så mye du bare klarer sånn at leggen ikke dytter fram og tilbake, og så åpner du spennene i heisen og tar dem på igjen når du skal kjøre:Men du burde øve deg i å bruke stivere sko for da blir jibbeskoa diggere, det henner jeg jibber med racingskoa med 130 i fleks og den stiveste booster reima og da er jibeskoa så behagelige etterpå

Av: Joffen yyeah - 07/06/2010 7:37 PM

Etter jeg byttet fra noen ultra-stive Fischerstøvler til Kaosene, var det sykt meita! Så det var kanskje en god idè, men tror kanskje jeg prøver med disse shintronic-greiene.. virket maat

Av: O-A_s Re: Leggsmerter - 07/06/2010 8:03 PM

Sitat Joffen:Etter jeg byttet fra noen ultra-stive Fischerstøvler til Kaosene, var det sykt meita! Så det var kanskje en god idè, men tror kanskje jeg prøver med disse shintronic-greiene.. virket maat

Bare av ren nysgjerrighet... Hva betyr meita og maat?

Av: Joffen Leksjon i gloser - 07/06/2010 8:05 PM

Meita- fett/digg/chill i den durenMat ( eller i dette tilfellet med to A'er) - Digg, sykt digg :grin

Av: Håvard L. Re: Leggsmerter - 08/06/2010 10:34 AM

Får du vondt i leggen, er skoen din for stor. Har ingenting med flexen og gjøre. Kjører selv 120 flex støvler. De passer perfekt, og jeg får aldri vondt i leggene.

Av: Joffen ah - 08/06/2010 10:39 AM

Selve fotsålen min passer perfekt, men ja, det er litt space enkelte steder rundt leggen lengre oppe, til tross for at ejg strammer for harde livet.

Av: turbosatan Re: Leggsmerter - 08/06/2010 4:32 PM

Har fulltilt hotdoggers i litt for stor str. noen som vet hvordan jeg kan få disse til å passe bedre?

har hørt rykter om noen løsning, men finner ingen på internett :sad

noen som vet?

Av: Joffen apropooos - 08/06/2010 7:34 PM

Apropo Fultilt. Åssen er fultilt i forhold til kaos SPK, med passform og flex og slikt?

Av: O-A_s Re: Leggsmerter - 08/06/2010 8:32 PM

Sitat Joffen:Apropo Fultilt. Åssen er fultilt i forhold til kaos SPK, med passform og flex og slikt?

De er en god del smalere.

Av: cisse Re: Leggsmerter - 08/06/2010 11:40 PM

men mye diggere

Av: jh93 Re: Leggsmerter - 09/06/2010 10:20 PM

svaret er enkelt. KJØP FULL TILT. Slet med det samme selv, nå er det bra!

Det går faktisk an å google spørsmålet først, det finnes sikkert 100 poster om vondt i leggene på forumet.

Av: EC ridin Re: Leggsmerter - 09/06/2010 11:21 PM

turbosatan - newschoolers crewet har lagt ut noen videoer viss du har litt store sko.. smile Hvordan du kan gjøre de mindre osv

Av: turbosatan Re: Leggsmerter - 10/06/2010 10:37 AM

nice, men jeg finner dem ikke smirk link?

Av: NinaRusten da bør du - 16/06/2010 3:48 PM

begynne å trene litt kanskje? Strekke ut leggene masse også ta en hel haug med tåhev

Av: Joffen joa - 16/06/2010 3:50 PM

trener jevnlig. men det er i skinnleggen det sitter, ikke i selve leggmuskelen

Av: NinaRusten Re: Leggsmerter - 17/06/2010 11:52 AM

skjønner hva du mener. står jo masse ski selv, og har slitt masse med vondt i leggene... Har snakka masse med fysioterapeut om dette her. Og saken er at i alle idretter hvor løping og hopping er sentrale deler av aktiviteten, er belastningsskader i leggen vanlige. Leggen er faktisk den delen av kroppen hvor det er mest belastningslidelser. De vanligste belastningsskadene er smerter foran på leggen (?benhinnebetennelse?) og i Akillessenen, av og til også andre sener på leggen. Ved å tøye/trene leggen masse, vil du styrke hele leggen og gjøre at den tåler mere når du står på ski. Jeg har så og si ikke hatt vondt de to siste sessongene.

Av: steffenH Re: Leggsmerter - 17/06/2010 1:20 PM

jeg trodde jeg kjøpte spk kaos i feil str. bruker 45/46 til vanlig og kjøpte dem i 28,5, det var en helt jævlig smerte i starten, nå er de heeelt perfekte. så viss du skal kjøpe spk så kjøp de nesten som de er for små, de blir så sinnsygt digg når de er ferdgi formet!:)

© Friflyt forum