Friflyt forum

Hei er en gutt på 13 år er ca 180 høy veier ca 70 kg

hvike ski er gode , fine , og passer høyde og vekten min ?

Tips om forsjelige twintip shop i norge ( Nettbutikker)Osv ?

Kor ska du kjøra? Kass prisklasse?

Av: Espen Hegna K2 Disorderly - 30/11/2009 3:48 PM

Jeg er i akuratt samme situasjon som deg og har tenkt å kjøpe K2 Disorderly. Jeg er ca 185 og litt over 70 kg

K2 Disorderly er en ren parkski og er egnet for nybegynnere og mer erfarne jibbere. Det er en veldig leken ski og ikke er den for tung heller. Den fikk også mest for pengene prisen i Friflyt.

Har ganske lenge vært på leting etter Twintip nå og har funnet ut at det er denne jeg skal ha.

Parkogpudder er sannsynligvis den beste skibutikken på nett.

K2 Disorderly får du også på xxl for 5500,- med Rossignol AXIAL 2 120 binding og Nordica Hot rod støvelJeg skal bytte ut støvelen i en støvel som er bedre til jibbing; Salomon Kaos. Da må jeg legge til 500 kr,-Tror ikke du får noe bedre pakkepris på K2 disorderly enn den på xxl

Vil du ha en bedre ski er völkl wall og Armada ar6 ekstremt bra ski men også en god del dyrere.

Takk for svar . hadde tenkt på K2 men viste ikke om det var bra . er nybegynner så K2 skien passer sikkert perfekt. bor ca en hal time fra xxl sport så er ingen problem. kommer til å stå mest i sauda og er ute i den pris klassen 4-5 tusen .

Av: Espen Hegna K2 Disorderly - 30/11/2009 4:12 PM

tviler på du får får en rmeligre pakke enn K2 Disorderly pakken på xxl.. men det gjør vel ikke noe om det koster 500-1000 kr ekstra?

Nei samma om det koster 500-1000,- mer går fint det .

både k2 disorderly og extreme er jo rene parkski som er bra for nybegynnere.jeg kjører t-hall, og er storforelsket i den!:) litt dyrere, men verdt pengene synes jeg;D får 2010 mod med px12 til 6350,- : )er et alternativ vis du vil bruke litt penger på en dritbra ski:) men 6000kr for k2 disorderly med 12er binding og Salomon Kaos sko er jo et drit bra tilbud! :p

Okei ;D , Liker veldig godt K2 skien , har XXL sport sp passe nerme så kan godt være jeg går for den.

Av: enjoy ? - 30/11/2009 4:45 PM

bare et spørsmål, du skal BEGYNNE med twintip og kaller deg twintipper? har du begynt nå, bare lurer:)

Nei har ikke begynt , lagde brukeren nettop så måtte bara komme opp med et kallenavn ;D

Völkl Ledge er jo ein veldig god ski som passer best i park men er og lagt for litt offpist. Skia er ikkje for tunge men heller ikkje for lette så du har god kontroll. Koster rundt 4000; :wink

ser de selger Völkl på intersport . kan være noe det og skal se .

Sitat meidal:både k2 disorderly og extreme er jo rene parkski som er bra for nybegynnere.jeg kjører t-hall, og er storforelsket i den!:) litt dyrere, men verdt pengene synes jeg;D får 2010 mod med px12 til 6350,- : )er et alternativ vis du vil bruke litt penger på en dritbra ski:) men 6000kr for k2 disorderly med 12er binding og Salomon Kaos sko er jo et drit bra tilbud! :p

K2 Extreme er ikke en nybegynner ski! K2 Disorderly eller Fujative er en god nybegynner ski.


Sitat AndersFardal:<blockquote><p>Sitat meidal:både k2 disorderly og extreme er jo rene parkski som er bra for nybegynnere.jeg kjører t-hall, og er storforelsket i den!:) litt dyrere, men verdt pengene synes jeg;D får 2010 mod med px12 til 6350,- : )er et alternativ vis du vil bruke litt penger på en dritbra ski:) men 6000kr for k2 disorderly med 12er binding og Salomon Kaos sko er jo et drit bra tilbud! :p

</p>

K2 Extreme er ikke en nybegynner ski! K2 Disorderly eller Fujative er en god nybegynner ski.


</blockquote>

Gå for fujative, de første mine twintip, gikk fra å ikke kunne stå på ski (snowboarder) til 720 på et år ;D

Du får Disorderly med PX12 binding til 3800 på parkogpuder.no

Av: Espen Hegna ... - 30/11/2009 9:29 PM

Sitat Håvard L.:Du får Disorderly med PX12 binding til 3800 på parkogpuder.no

Bedre tilbud på xxl da...

Aha. Jeg så ikke att på XXL Var det med støvel også.

ojaa:D


Sitat AndersFardal:<blockquote><p>Sitat meidal:både k2 disorderly og extreme er jo rene parkski som er bra for nybegynnere.jeg kjører t-hall, og er storforelsket i den!:) litt dyrere, men verdt pengene synes jeg;D får 2010 mod med px12 til 6350,- : )er et alternativ vis du vil bruke litt penger på en dritbra ski:) men 6000kr for k2 disorderly med 12er binding og Salomon Kaos sko er jo et drit bra tilbud! :p

</p>

K2 Extreme er ikke en nybegynner ski! K2 Disorderly eller Fujative er en god nybegynner ski.


</blockquote>Extreme er jo en ski for både nybegynnere og for de som er vidrekommende?!
Av: kristoffersen re.. - 12/12/2009 11:56 PM

Nå er vel ikke akkurat Salomon Kaos noen nybegynner sko heller vell?En "activ" jobbesko med flex på 100 ellerno, kan bli en dårlig match med veldig myke ski..

Av: Espen Hegna .. - 13/12/2009 2:15 PM

Nybegynnersko?? man kjøper sko utifra comfort og bruksområde, ikke utifra skills.. Hvis du ska jibbe bør man uansett ha en støvel med bra flex.. men hvis penger er problemet blir det noe annet da..

Av: Espen Hegna salomon suspect - 13/12/2009 2:17 PM

Jeg vil anbefale alle å kjøpe salomon suspect. De ble kåra til beste all-round ski og er ekstremt bra ski. Går an å bruke dem over alt og i tillegg tåler de mye p.g.a armor edge..

Av: Sondre Høiberg Hey! - 22/12/2009 8:38 PM

De har kjempe bra tilbudd på www.parkogpudder.no!!

DER HAR DE K2 DISORDERLY M/LOOK PX 12 JIB TIL 2999'-!!!!

K2 Extreme er ikke en nybegynner ski, hørt den er stiv og dau!

Av: Dfgsda ... - 23/12/2009 12:55 AM

K2 Extreme er ikke nybegynner ski, og heller ikke rene park ski.

Av: R93 ... - 23/12/2009 6:45 PM

k2 extreme (sitat fra oslosportslager.no)

Dette er en skikkelig twintip designet for moderne behov;pipe, park, rails og alt annet skidagen måtte bringe for en leken newschooler. Men stivere flex i bakskia en mange andre rendyrkete parkski gjør denne skia helt fantastisk allsidig; enten du cruiser blå og røde løyper hele dagen, tråkker på i de bratte hengene, er en hund etter pudderkjøring eller kickerbygging........dette er skia for deg! For kjøreegenskapenes del er skien bygd i tre tvunnet inn i en hylse av glassfiber, såkalt Triaxial Braiding. Slik oppnår man topp vridningsstivhet, samtidig som treets naturlige spenst og fleks i lengderetningen beholdes. Skien kjennes derfor svært lettkjørt og stabil i bakkene, samtidig som den er tilstrekkelig myk og balansert i piste'offen.

Dette er etter mine mistanker en ski som ikke egner seg for nybegynnere, dette er i hovedsak en parkski for folk som kjører hardt som FAAEEEEEEEEN!

Hva er forskjellen på en nybegynnerski og en proffski?

© Friflyt forum