Friflytforum er stengt

Fri Flyt AS har besluttet å stenge friflytforumet og kan bare beklage overfor de som har glede av innholdet og diskusjonene her i dag. Å drive et forum innebærer utgifter, arbeid og ansvar og vi har ikke inntekter som gjør at vi kan fortsette med det.

Det er samtidig en kjedelig beslutning å ta. Vi var tidlig ute med forum knyttet til friflyt.no. Her har det vært mange gode diskusjoner (noen husker fortsatt den eviglange tråden «Jibbing for Jesus»), utveksling av føremeldinger og mye mer. Med brukerprofiler og internmeldinger var Fri Flyt et sosialt medium lenge før Facebook. Det tilknyttede bruktmarkedet var en gang en effektiv kanal for alt fra twintipski til bobiler.

Men det er en tid for alt. Funksjonene til forumet er overtatt av andre, trafikken har stupt og nye innlegg dukker opp bare sporadisk. Derfor tilhører forumet fortida for Fri Flyt, som nå setter alle krefter inn på journalistikken og resten av det digitale tilbudet.

Vi ses i puddersnøen.
Fri Flyt AS

Hva skjer nå:
  • Forumet er stengt for nye innlegg og kommentarer 17.07.23.
  • Forumet vil ligge tilgjengelig her en stund før det slettes, slik at alle får en mulighet til å lese det de ønsker.
  • Flere forum deltakere har samlet seg på nye forum;
    sykkel.org
    MTB Norge på Discord

Spørsmål og svar:

Hvorfor legges forumet ned?
Kan jeg som bruker kreve at det jeg har skrevet på forumet utleveres?
Hvorfor slettes foruminnleggene, kunne de ikke bare ligget der til glede for nye og gamle lesere?
Jeg kommer til å savne forumet og fellesskapet, hva skal jeg gjøre?
Fri Flyt kan vel ikke bare legge ned forumet. Skjønner dere ikke at dere rett og slett har et ansvar for å drive dette videre, uansett økonomi?
Hva om vi oppretter en spleis for å redde forumet?
Vi er flere som er ivrige på å administrere forumet på dugnad hvis dere lar det leve, kan det være en løsning?
Hvorfor legges forumet ned akkurat i juli?