Jeg må si at jeg misliker holdningen til mange av jibberne(men også snowboardere). Nå skjærer jeg kanskje ganske mange over en kam, men dette er basert på personlige erfaringer. Du trenger uansett ikke å føle deg truffet med mindre du faktisk hra denne holdningen jeg skal beskrive.

I hvert fall; mange av stedene jeg har kjørt og mye i den lokale bakken, har mange jibbere enn holdning jeg fordrar. De oppfører seg som de eier bakken, bokstavelig talt, og har mer rett til å kjøre i den enn andre. Jeg opplever stadig at jibbere sniker i heiskøer og køyer til bla hopp.

For å ikke så lenge opplevde jeg at en jibber staket forbi hele heiskøen for så å stelle seg rett foran meg, - i det jeg skulle til å ta tallerkenheisen. Jeg måtte dytte han bort for å få tatt heisen og igjen sto han med armene i ut som om han ikke hadde gjort noe galt. Når jeg pent står i kø og venter på å hoppe på et hopp, kommer det ofte jibbere som med engang sier: "KJØRER NESTE", for så å bare kjører uten å ta hensyn til noen andre som står i kø.

Jeg spør meg selv, er det greit å oppføre seg sånn? En ting er at noen få gjør det, men når jeg opplever at mange oppfører seg sånn, da er det noe galt. Nå har til og med de minste i bakken begynt å tro at det er greit å oppføre seg sånn og jeg har begynt å se disse 9-10 åringen begynne sånn.

Sporten går ikke helt i riktig retning på alle fronter. Det er så klart ikke alle som oppfører seg sånn, men det er en økende tendens opplever jeg.

Sånn forresten ang stilen. Noen har poengtert at det er bedre med baggy enn tight. Jeg er forsåvidt enig, men det finnes en mellomting mellom jakka under knærne og buksa opp i skrittet. Selv liker jeg Jon Olssons stil. Den er etter min mening passe baggy.

Er det bare meg, eller kjører mange nå mye mer baggy enn "idolene" sine, til og med? Ser forresten tungt ut å kjøre med vinterjakker i størrelse XXXL synes nå jeg.