Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3
Re: Når dør jibbing ut?
Bare Stian #98299 15/03/2009 7:23 PM
Veteran
Veteran

Sitat O_A.S:Kan dere ta dette på mail eller no?? begynner å bli litt lei av denne tråden.

hehe, ja er ikke noe stress det:P nå var det nå faktisk Rosie som dro tråden opp igjen da, men nå skal jeg holde kjeft så jeg ikke bidrar til å dra tråden opp igjen enda mer enn nødvendig.så kan alle andre prøve å gjøre det samme

tullete skrevet!
Bare Stian #98300 15/03/2009 10:38 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat M@gnus:er jibber selv og er enig at det er jævlig mange "jibbere" der ute som bryr seg mer om og se bra ut enn å kjøre bra......de kan bare dra til helvette, men å ha baggy klær er fordi det er komfortabelt og gir større beveglighet.....

veit dette er et gammelt innlegg, men vil bare gripe inn:wink

er også jibber (elsker pudder og, så kjører det når det er!)MEN jeg er ingen god jibber, men det kommer seg jo, men at de som ikke er flinke "ikke skal få lov" til å bruke baggy, fargerike klær, for "da kan de dra til helvete", syns jeg er rimelig drøyt og useriøst!hvertfall med tanke på det du skriver RETT under: baggy klær er konfortable og gir større bevegelighet...

jeg bruker store klær, nettopp fordi det er behagelig!ikke er jeg særlig flink heller (som sagt), men neimen om jeg drar til helvete for det!så du får nok hate meg og....:wink

(ironi eller ei, you choose)

-Jibbe-Findus-

ops, hodlekve...
Bare Stian #98301 15/03/2009 10:40 PM
Avhengig
Avhengig

så ikke det lille varselet ditt med fete bokstaver:winkunskyld (helt seriøst)

Bare Stian #98302 16/03/2009 11:55 AM
Fersking
Fersking

apropos forbilder... er det ÉN jibbestjerne jeg respekterer høyt og som kidsa burde se opp til, så er det vår svenske venn jon olsson. han er jordnær, ydmyk, sympatisk og særdeles oppegående - i motsetning til noen av jibbestjernene vi har her til lands. de er 14 år i hue og tror de driver med en gængsteridrett!

Bare Stian #98303 17/03/2009 4:41 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat [hodlekve]:Syns du sa du bare skulle si det en gang jeg.. og hvertfall ikke mer i denne diskusjonen:razz

Det var en sitat. Og det edå nevne noen var en annen lang sak he forleden, husker ikke helt hva det dreidesg om. Men for å være litt kompis nå,så må jeg si meg enig at denne diskusjonen burde legges dø nå.

Bare Stian #98304 17/03/2009 6:07 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat alieu:apropos forbilder... er det ÉN jibbestjerne jeg respekterer høyt og som kidsa burde se opp til, så er det vår svenske venn jon olsson. han er jordnær, ydmyk, sympatisk og særdeles oppegående - i motsetning til noen av jibbestjernene vi har her til lands. de er 14 år i hue og tror de driver med en gængsteridrett!

Sånne som innlegg som det der gjør meg sint!Har vi ikke folk å se opp til i Norge!?Even Sigstad da? Kjører rundt med godt humør, svarer på meldinger på facebook når noen lurer på noe (Har svart mange som jeg vet om) skriver i friflyt (der han skriver saklige, bra ting) og bryr seg om miljøet.Også har vi Andreas Håtveit som reiser på KRIK Explore leir og er instruktør. Jibbere står på toppen av runnet i x-games og ønsker hverandre lykke til og gjør noe for skimiljøet.

Jeg kan være enig i at noen i Norge kan være sånn, men det blir som å si at hele Sverige er lik på Henrik Harlaut, har hørt at han ikke er, hvertfall var ekstremt hyggelig før konkuranser osv.

Bare Stian #98305 17/03/2009 8:34 PM
Entusiast
Entusiast

Ja det finnes sånne folk i jibbemiljøene også. folk som presser, ser ned og dytter andre ned i dritten. Greia er at dette finnes på hver eneste skole i Norge også! Jeg tror allikevel at jibbemiljøene er bedre enn de som vil være "overklassen" og ser ned på andre fordi de ikke går med riktig merkeklær.

Jeg tror ikke det finnes så mange som presser i bakken. Ja, det finnes de som står i bakken og ser kule ut fordi de har kule klær, men det er disse som blir kalt POSERS og få som liker. De fleste syntes det er kult med de som finner sin egenstil, enten det er klesstil eller "skistil". Man må ikke afterbange etter at man har gått av heisen!

Det er ikke mening å si at det ikke er pressing i jibbing, men press finner du overalt og det er et stort problem overalt. Presset kommer av mange grunner, særlig de usikre ungene/menneskene som slenger dritt...

Bare Stian #98306 18/03/2009 7:27 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat alieu:apropos forbilder... er det ÉN jibbestjerne jeg respekterer høyt og som kidsa burde se opp til, så er det vår svenske venn jon olsson. han er jordnær, ydmyk, sympatisk og særdeles oppegående - i motsetning til noen av jibbestjernene vi har her til lands. de er 14 år i hue og tror de driver med en gængsteridrett!

Det finnes jo mange norske jibbere som er "ungangstere". Anders Backe i Fri Flyt TV under x-games f.eks. da. HP spurte om han hadde løse bukseseler da, da svarte Anders dette "Nei, det er litt gangster da". Og som tidligere sagt av noen andre Even Sigstad og Andreas Håtveit er ikke akkurat gangstere.

Bare Stian #98307 18/03/2009 12:50 PM
Fersking
Fersking

Helt enig! Det var absolutt ikke meninga å skjære alle over en kam! Så klart - det er mange superålreite kjørere blant jibbe-eliten i Norge, men tendensen blant endel av de yngre "stjernene" her til lands er ikke bra.

jess!!
Bare Stian #98308 18/03/2009 5:15 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat Lady:Noen av dere er inne på mitt poeng i tidligere innlegg. Eliten av jibbere forsøker å framstå som seriøse utøvere, og mange gjør dette genialt bra. Men - sporten får det inntrykk dere som ikke tilhører eliten til enhver tid gir...og med den håpløse gangsterimaget og ditto oppførsel den store hopen gir, er det ikke rart mange reagerer, og ytrer ønske om at sporten dør ut. Jeg håper at hverdagsjibberne tar til vettet, og forsøker å endre en feilslått framtoning. Inkluder kompiser som ikke nødvendigvis mestrer alle elementer og triks. Vis ekte skiglede, og bygg opp gode og åpne miljøer rundt dere. Ikke drit dere ut ved å bygge opp om deres oppblåsete ego. Framstå som genuint interessert i å utvikle dere og de rundt dere. Vær smarte...så får dere all den respekt og honnør dere og sporten fortjener.

vi tenker 100% likt!!flott inlegg!:grin

Bare Stian #98309 18/03/2009 5:36 PM
Fersking
Fersking

Jeg må si at jeg misliker holdningen til mange av jibberne(men også snowboardere). Nå skjærer jeg kanskje ganske mange over en kam, men dette er basert på personlige erfaringer. Du trenger uansett ikke å føle deg truffet med mindre du faktisk hra denne holdningen jeg skal beskrive.

I hvert fall; mange av stedene jeg har kjørt og mye i den lokale bakken, har mange jibbere enn holdning jeg fordrar. De oppfører seg som de eier bakken, bokstavelig talt, og har mer rett til å kjøre i den enn andre. Jeg opplever stadig at jibbere sniker i heiskøer og køyer til bla hopp.

For å ikke så lenge opplevde jeg at en jibber staket forbi hele heiskøen for så å stelle seg rett foran meg, - i det jeg skulle til å ta tallerkenheisen. Jeg måtte dytte han bort for å få tatt heisen og igjen sto han med armene i ut som om han ikke hadde gjort noe galt. Når jeg pent står i kø og venter på å hoppe på et hopp, kommer det ofte jibbere som med engang sier: "KJØRER NESTE", for så å bare kjører uten å ta hensyn til noen andre som står i kø.

Jeg spør meg selv, er det greit å oppføre seg sånn? En ting er at noen få gjør det, men når jeg opplever at mange oppfører seg sånn, da er det noe galt. Nå har til og med de minste i bakken begynt å tro at det er greit å oppføre seg sånn og jeg har begynt å se disse 9-10 åringen begynne sånn.

Sporten går ikke helt i riktig retning på alle fronter. Det er så klart ikke alle som oppfører seg sånn, men det er en økende tendens opplever jeg.

Sånn forresten ang stilen. Noen har poengtert at det er bedre med baggy enn tight. Jeg er forsåvidt enig, men det finnes en mellomting mellom jakka under knærne og buksa opp i skrittet. Selv liker jeg Jon Olssons stil. Den er etter min mening passe baggy.

Er det bare meg, eller kjører mange nå mye mer baggy enn "idolene" sine, til og med? Ser forresten tungt ut å kjøre med vinterjakker i størrelse XXXL synes nå jeg.

Bare Stian #98310 18/03/2009 6:14 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat alieu:Helt enig! Det var absolutt ikke meninga å skjære alle over en kam! Så klart - det er mange superålreite kjørere blant jibbe-eliten i Norge, men tendensen blant endel av de yngre "stjernene" her til lands er ikke bra.

Ja, har noen i klassen som er sånn idioter. Tror de er best, men skryter så det renner av dem. Syntes det er teit med det gansterimaget, men noen liker det så akspterer det, men når de ikke viser ordentlig skiglede begynner det å blir drøyt.

lol
Bare Stian #98311 03/04/2009 2:23 PM
Fersking
Fersking

Jibbing er døds fett og det dør aldri ut

Bare Stian #98312 03/04/2009 3:15 PM
Medlem
Medlem

Sjukt fritids av "Bare stian". Sikkert hans måte å få oppmerksomhet på! Blir så oppgitt over folk som ikke tolererer andres stil. Jeg lager ikke forum over at jeg ikke liker å se folk i kondomdresser eller muggene skidresser fra 80tallet! La folk kjøre i hva dem vil, samme om det er en 4XL gangsterjakke eller kondomdress.

Bare Stian #98313 03/04/2009 3:35 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kan ikke denne tråden legges død snart?

(Vet selv at jeg er med på å ta den opp på nytt)

Lol?
Bare Stian #98314 20/06/2009 8:05 PM
Fersking
Fersking

Vil berre sei min meining om det heile : Det der med at jibbere trur dei eiger heile bakken og sånt, er vel ganske gjensidig med alpinistar ?

Parken, der jibbere tilbringer mest tid, er kun eit bittelite område av bakken, mens alpinistane okkuperar heile løyper. Eg hugsar ein episode i fjor, i Voss Fjellandsby. Eg og ein kompis ville køyra litt pudder, så me tok eit trekk som hadde bra puddermuligheitar. Når me kom opp på toppen, fekk me beskjed av ein alpinledar om at alle løypene vart brukt til trening og konkurrering, så me hadde kun eitt valg, og det var å velge den einaste løypo som var ledig for å komme oss ned igjen, og der var det liksom ikkje noko pudder, så det var litt nedtur.

Hugsar også når eg var på Folgefonna i fjor. Me kom opp med bussen på dag nr.1 , og alt me såg var sånne slalom-portar eller utfor-portar eller kva det no enn heiter. Det er ikkje overdriving at 3/4 av løyper og alt sånt var okkupert av alpinist-folkene. Dei hadde òg sin eigen inngang, så dei kunne spasere rett forbi alle andre som stod i kø, og enkelt og greit ta t-kroken, mens alle andre hadde stått i kanskje 10 eller 15 minutt i kø.

Veit ikkje heilt eg? Synest jibbarane burde få ha den lille flekken av bakken , nemlig parken, for seg sjølv eg ? Så klart er det nokon som trur dei er verdt meir enn andre, men slik vil det alltid vere uansett. Alpinist-folkene er absolutt ikkje noko unntak når det gjeld å føle seg meir verdt enn andre.

I fjor var det ein episode mellom ein tilfeldig mann på 40-50 år , og ein alpinist fyr på samme alder, der den alpinist-fyren sneik i køen, og han andre reagerte. Det endte med at alpinist-fyren blei slått ned.

Så det med at jibbarane trur dei eiger bakken, er vel litt feil, når dei kun vil vere inne på det lille området i bakken (altså parken) , mens alpinistane setter opp skilt om at heile løyper er stengt pga trening osv.. ? :wink

...
Bare Stian #98315 20/06/2009 8:20 PM
R93 Offline
Entusiast
Entusiast

Pudderkjøring med store dropps er noe av det beste som finnes!!men siden det ikke er SÅ store muligheter for dette overalt kan det også være gøy å ta store 3'ere, 5'ere osv i parken...den eneste grunnen til at jeg står på ski er adrenalinkicket og opplevelsene sammen med venner!

++
Bare Stian #98316 20/06/2009 8:30 PM
R93 Offline
Entusiast
Entusiast

Bare Stian er en idiot! måtte bare legge det til:)

Side 3 av 3 1 2 3

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå