Må nok svare her, jeg og..

Jeg tror at så lenge jibbing fortsetter å utvikle seg, og ikke låser seg og går i samme fella som de gamle freestyleøvelsene vi finner i OL, så dør det ikke ut. Selv kjører jeg nok mest en kombinasjon av god gammeldags freeride og jibbing, med pudderlinjer, skogskjøring, klippedropping, BC-hopp og en og annen rail om jeg skulle finne en. Dette har mye med hvilket område jeg har til rådighet. Ingenting er bedre enn å kjøre pudder på en dag med optimale forhold. Men hvor ofte er dette? 2-3 dager pr sesong?

På dager med litt dårligere forhold finner jeg mye mer glede i å bygge et hopp og trikse. Eller henge i en park og jibbe. Hva med folk på østladet som ikke har tilgang til fine pudderlinjer? Er det bedre med isete utforløyper?

Store klær i parken har slik jeg ser det både med comfort og stil. Jiibing har et stort fokus på stil, både klesstil og kjørestil. Mye av greia med jibbing er at det skal SE kult ut. Man vil gjerne skille seg ut fra resten av "røkla", og noen gjør det til og med med trange klær.

Man blir ikke komplett skikjører uten å i det minste prøve seg i parken. Og man blir ikke komplett skikjører av å bare henge i parken. Det er i alle fall mitt syn.