Det høres vel strengt ut spør du meg. Høres litt ut som at dette er et idrettslag som har satt bort kontingentinkreving til et eksternt selskap.

Når det er sagt så er du sannsynsligvis fortsatt medlem av klubben. De aller fleste klubber opererer med at det er du som medlem som aktivt må melde deg ut(på samme måte som hvis du har abonnement på et blad eller lignende). Hvis du ikke gjør det så får du fortsatt kontingentkrav. Du mister en del rettigheter i klubben hvis du ikke betaler, men blir ikke automatisk strøket. Riktignok stryker mange klubber deg fra listen om du ikke betaler, men dette er ikke noe en klubb er forpliktet til å gjøre.

Mitt tips er å ringe idrettslaget og forklare at du sluttet for lenge siden. Hvis de er noenlunde fleksible og løsningsorienterte så sletter de kravet. Hvis de ikke går med på det og du likevel nekter å betale så går det over på ting jeg ikke har så mye peiling på, men formelt sett så har du vært medlem og dermed mottatt en tjeneste du ikke har betalt for...

Krysser fingrene for at det løser seg for deg