Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
hjelp ?
#97960 04/01/2009 12:15 AM
noob1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. har kjørt slalom en del år (på billige carving ski)og har lyst til å ta steget videre og kjøpe nye ski, men er overhodet ikke sikker på hva jeg skal velge.

kjører ikke så altfor mye, men blir noen turer i løpet av vinteren. Når jeg kjører er det oftest i alpinanlegg. Hopper ikke så fryktelig mye (enda) men er mye lek (dvs. kjøring i skogen, hopping på små hopp / humper) men i tillegg til at jeg vil hoppe vil jeg ha muligheten til å dra lange svinger i god fart.

hadde vært fryktelig fint om noen kunne gitt meg en knuff i riktig retning anngående hvilken type ski jeg bør velge.

Beklager wall of text.

har sett litt på nettet og fant disse:

- http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15408073&sid=&WT.svl=Link

- http://www.oslosportslager.no/produkt/line-invader-jibbeski-pakkepriser-19729.aspx

er noen av disse noe å samle på?

Blir veldig glad for svar :)hilsen Martin.

update.
noob1 #97961 04/01/2009 12:17 AM
noob1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Glemte forresten å si at det helst ikke bør koste allt jeg har i lommeboka :P

.
noob1 #97962 04/01/2009 1:42 AM
Fersking
Fersking

Hallo smile

Du kunne jo se på den siden her: sport-conrad.com (Tysk side)De er helt rå på priser atm. Har salg på mange av årest modeller, kjøpte akk et par Salomon Suspect for 2500 kr. I Norge ligger prisen på 4500+. Det jeg gjør er å sende skiene til en bekjent i Sverige, for å slippe toll og avgifter, så hente dem senere, koster jo ingenting i forhold til jeg skulle kjøpt skiene her i Norge! Du kan ta en titt på siden, finnes mange modeller der! Virkelig verdt det laugh

Har ikke kjentskap til noen av de skiene til henviser til, men tviler ikke på at det er dårlige ski til prisen;)

Re: hjelp ?
noob1 #97963 04/01/2009 2:40 AM
noob1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat Emils:Hallo :)Du kunne jo se på den siden her: sport-conrad.com (Tysk side)De er helt rå på priser atm. Har salg på mange av årest modeller, kjøpte akk et par Salomon Suspect for 2500 kr. I Norge ligger prisen på 4500+. Det jeg gjør er å sende skiene til en bekjent i Sverige, for å slippe toll og avgifter, så hente dem senere, koster jo ingenting i forhold til jeg skulle kjøpt skiene her i Norge! Du kan ta en titt på siden, finnes mange modeller der! Virkelig verdt det :DHar ikke kjentskap til noen av de skiene til henviser til, men tviler ikke på at det er dårlige ski til prisen;)

takk for tips smile skal sjekke ut siden, men var egentlig litt ute etter hva slags type ski jeg eventuely bør gå for, er ikke sikker på om jeg bør velge vanlig carvingski eller twintip osv...

noob1 #97964 04/01/2009 3:53 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat Emils:Hallo :)Du kunne jo se på den siden her: sport-conrad.com (Tysk side)De er helt rå på priser atm. Har salg på mange av årest modeller, kjøpte akk et par Salomon Suspect for 2500 kr. I Norge ligger prisen på 4500+. Det jeg gjør er å sende skiene til en bekjent i Sverige, for å slippe toll og avgifter, så hente dem senere, koster jo ingenting i forhold til jeg skulle kjøpt skiene her i Norge! Du kan ta en titt på siden, finnes mange modeller der! Virkelig verdt det :DHar ikke kjentskap til noen av de skiene til henviser til, men tviler ikke på at det er dårlige ski til prisen;)

<p></p>
2500? Oi, var det med binding eller?Men du Martin, du burde kanksje prøve noen k2 ski, de herre modellen av k2 missy for barn, husker ikke hva de heter i farta

noob1 #97965 04/01/2009 3:54 PM
Entusiast
Entusiast

Oi, så du var søtten, tenkte du var like gammel som meg, ikke k2 barnemodell, hva med k2 PE eller k2 fujative?

noob1 #97966 04/01/2009 4:28 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du bør se etter en nogenlunde stiv ski da, hvis du har tenkt å stå ordentlig på skjæret i store svinger.

Den mest treffende skia jeg kommer på, må være salomon teneighty foil. Men denne heter kanskje suspect i år...? (kan noen be/av - krefte dette?)

Det er en relativt stiv ski, så man kan holde svingene godt. Samtidig mener jeg selv at den var artig i parken og. (har ett par selv)

noob1 #97967 04/01/2009 5:07 PM
noob1 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for fler svar smile har funnet et brukt par med völkl ledge ski (veit ikke hvor lange de er enda) er dette en god ski ?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå