Sitat malarius:Var ute på min første tur med mine helt nye Lange freestyle 80 støvler idag.. seriøst,sinnsykt vondt! selv med spennene nesten helt åpne var det nesten ikke til å holde ut.. er dette noe som går seg till etterhvert som jeg bruker skoa litt,og da er helt normalt! eller er det føttene mine som ikke passer di skoe? "lengdestørrelsen" på skoen er perfekt!
Jeg vil nesten tippe at det er lesten på støvlene som er problemet ditt. Altså, bredden på støvlene.
Langes støvler er som regel ganske smale. De fleste modellene deres bruker å ha en lest på 98mm.
Jeg har slitt med en del ubehag med mine støvler (jeg var så dum å kjøpte altfor store støvler ifjor!) så jeg kjøpte nylig nye.
Jeg har ganske brede føtter, men ikke veldig lange, så jeg gikk for Tecnica, da de har flere modeller med bredere lest.
Det er greit nok at skoene/støvlene kommer til å utvide seg litt etter en tids bruk.
MEN, hvis støvlene gjør så vondt som du beskriver, da er det noe feil! Det er jeg villig til å vedde penger på.
En støvel skal sitte godt rundt foten din, og den skal føles litt trang. Når den er helt ny, så vil den nok presse litt enkelte steder. Men den skal IKKE være smertefull å ha på seg!
Målte du foten din i butikken når du kjøpte støvlene?
Jeg ville nok dratt tilbake, fått sjekket hvor bred lest du behøver.
Og, siden jeg mistenker at det faktisk er bredden på foten din som gjør at støvlene er så vond, så prøv et par Tecnica. Deres Agent-serie er beregnet for jibbing og freeride.
Selv kjøpte jeg Tecnica Vento 95, som er allround, for både bakke, park og freeride, men ikke like støtdempet som rene jibbestøvler.