Du har blitt anbefalt for korte ski. Dersom skiene er midtmontert får du en helt annen lengdefølelse og balanse i skien. 180 høy og ski på 160 er helt feil...(med mindre du kjører slalom og ønsker svingradius på 11m og ikke midtmonterte ski).
Dersom du KUN kjører park og railer kan korte ski sikkert gi en følelse av kontroll, men det blir uanset ikke optimalt. Det XXL han anbefalt deg er sludder og vås. Dersom han har sagt at det er det beste for deg og du er misfornøyd med lengden ville jeg i alle fall sagt i fra og hørt om de kunne finne en løsning på problemet. Det burde de... Jeg jobber selv i sportsbutikk i Bergen og skal ikke henge ut noen konkurrenter, men de burde vite bedre.
Jeg er 176, kjører mye på ski og har ikke, siden jeg sluttet å vokse i alle fall, hatt kortere ski enn 169. De er midtmontert og jeg synes de er kort. Ellers er mine ski 179 i lengde, men skilengde er varierende ut i fra hvilke ski du kjører på. Men 160 ski til deg er for kort! Til parkkjøring vil jeg si din egen lengde eller som noen andre har foreslått mellom nese og øyne. Det kommer selvsagt helt an på hva annet en parkkjøring disse skiene blir brukt til.Jeg regner med du ikke bare kjører park...