" Dere kommer aldri til å jibbe eller ha stor interesse for ski da. Så tenk over det."

Øh, ok, når gir denne interresen seg da? Siden er jeg 32 bør jeg vite dette, så jeg ikke kjøper noe nytt RETT FØR gleden over ski forlater den gamle kroppen min. Det er nok rett så mange over førti som bryr seg om skikjøring, og fler vil det bli. Om vi sammenligner oss med land som har hatt en breddekultur for alpinsport mer enn de siste tyve-tredve årene slik som her i Norge, så ser man at interessen ikke blir borte fordi man har bursdag nummer førti.

Når det kommer til å bli rik, hva vil du være rik på? Tid, penger eller litt av begge. Dette bør du tenke over. Det er selvsagt ikke dumt å ha nok penger til alpetur, nye ski, middag på restaurant og samtidig kunne kjøpe en ny vaskemaskin om den gamle ryker, men om man du vil bli RIK som i SUV og hytte på Kvitfjell, da må du gå på akkord med en del ting i livet ditt. Er mye i Kvitfjell, og der er det mye penger og jævlig mye rikfolk som ser ut til å ha det begredelig. Jeg tror ikke at du finner ett eneste rikt menneske som på dødsleiet ønsker at de skulle jobbet enda mer og tjent enda mer penger. Det er ikke dermed sagt man skal bli totalt hippie og bo i gamme og drikke urtete, men det er jo en mellomting her i verden. Nå må hippien i meg få minne dere på at vi er rike hele gjengen her inne.