Sitat toth:Steining inkluderer en tredjepart, og når du kritiserer steining i Iran gjør du det på vegne av den tredjeparten. Når noen blir steinet, velger de det ikke selv.
Neida, dette har du rett i. Jeg ser forskjellen mellom frivillig å bli stein, kontra det å bli steinet...(:razz)
Men denne delen av innlegget mitt gikk på at andoball kritiserte folk her inne for å angripe T. Hall/narkotikabruk basert på etnosentrisme.
Så, jeg trakk inn i Iran og steining for å illustrere at alle og enhver vil basere sitt syn på en sak ut ifra eget ståsted (altså, at vi i Norge baserer vårt syn ut ifra norske normer, iblandet våre egne meninger, så klart...alle nordmenn er ikke like. Noe denne debatten tydelig understreker)
PS! Pete, du skjønte tydeligvis ikke bakgrunnen for hva jeg skrev overhodet; verken Iran som eksempel på hva angår etnosentrisme, og amerikansk våpenpolitikk for å illustrere dobbelmoral i USA.
Personlig jeg synes det er litt bak mål å insinuere at andre personer er påvirket av rusmidler når MAN SELV sliter med å forstå hva nettopp disse andre mener.
Men du skal ha kudos for et bra forsøk på hersketeknikk! 
Og, forresten, det er alltid like artig når innlegg begynner med å fortelle hvor dum/latterlig/teit innleggskriveren mener debatten vedkommede velger å delta i er!
Det er som å sitte og se på et tv-program man hater, og klage over innholdet mens man ser!