Sitat andoball:innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne. 
Sitat andoball:innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne. 
OK, for det første, andoball, så har jeg lest innlegget til Endre Løvaas. Et bra innlegg, som tar opp problemstillingen med synet på ulike rusmidler kontra forskjeller i kultur mellom USA og Norge. 
Nå tviler ikke jeg et sekund på at Løvaas har peiling på det han skriver om, like lite som jeg tviler på at du har kjennskap til skikulturen med bakgrunnen din.
Men å klappe igjen, fordi jeg har et annet syn enn deg/dere...? 
(Sjelden optimistisk oppfordring med tanke på meg i hvert fall...:grin)
Altså, den dagen folk skal klappe igjen fordi én person/gruppering/holdning/mening skal oppfattes som det rette og korrekte, så har demokrati og ytringsfrihet en pokkers utfordring! 
Når det gjelder kritikken mot Hall (og narkotika for øvrig i denne tråden) så vil jo den NATURLIGVIS komme ut ifra et norsk ståsted! 98% av FriFlyt-forumet består av nordmenn.
Slik er det jo i alle saker man kommenterer og har meninger som foregår/har foregått i utlandet! Kan kommenterer det ut ifra sine egne normer og sitt eget verdisyn, som faktisk dannes i det landet man bor. 
Det er jo ikke snakk om noen pokkers etnosentrisme av den grunn! Greit nok, en del nordmenn KAN være navlebeskuende til tider, men å bruke en slik forklaring på enhver innvendelse man måtte ha på forhold i andre land, blir utrolig lettvint. 
Hvis jeg kritiserer regjeringen i Iran for å tillate henrettelser ved steining, er jeg da etnosentrisk og navlebeskuende? 
Jeg mener, de har jo et annet verdisyn i Iran, og siden steining er vanlig der, så burde vi nordmenn holde oss for gode til å kritisere og være så navlebeskuende etnosentriske...eller?
De religiøse domstolene i Iran deler for øvrig din holdning, andoball: de ser gjerne at folk holder kjeft og godtar den rette "sannhet" og ikke har sine egne meninger. 
Jeg for min del har ikke holdt mine egne meninger for meg selv før, og har ikke vurdert å gjøre det i fremtiden. 
Samtidig går jeg gjerne i krig for å forsvare andres rett til å mene det stikk motsatte som meg.

Og for øvrig, selv om jeg er veldig fascinert av USA og liker amerikanere generelt, så er dette et samfunn som er ganske forkvaklet av dobbelmoral på så mange måter.
Jeg vet at synet på "pot" er liberalt i en del stater der borte, mens alkohol samtidig kan være syndefullt. I mange stater så blir du arrestert hvis du viser deg toppløs på en strand (naken hud er farlig...), mens du kan få kjøpt helautomatiske angrepsrifler så og si overalt. (Automatvåpen er naturligvis IKKE farlig...spør bare elevene på en del high schools og universiteter...)
Så, det at pot blir sett på med laidback holdning som ufarlig akkurat "over there" i "Guds utvalgte land" (som en del amerikanere ynder å anse seg seg) gir ikke meg den bekreftelsen som skal til for å forandre mitt syn på at narkotika er noe dritt i det lange løp.
Og, nok engang, om mine meninger til tider er synsing; om jeg muligens ikke alltid har rett i mine påstander...
De som vil, kan gjerne oppfordre meg til å holde kjeft. Men disse burde, av hensyn til egen helse, ikke holde pusten mens de venter på at så skal skje...
:cool