Ma-akan til vrøvl!! Javisst gjør dine egne valg, men "etnosentrisme"? For det første får du bestemme deg om disse folka har en egen kultur eller etnisitet. For det andre unnskylder ingen av delene lovbrudd. For det tredje er de aller fleste av de som tilhører denne "skikulturen" ikke anna en unger som har kasta seg på den siste hypen i småborgerskapet...

Det finnes forhold som kan virke formildende på lovbrudd, men uansett må man da for pokker ikke bli helt lamslått når konsekvensene kommer! Har man reklamert for bruk av cannabis og er tatt tidligere så kan man jo ikke akkurat lure på hvorfor onkel blå er på hugget!

Etnosentrisme meg midt i... Det er heller et tilfelle av verdens-navle-syndromet hvor et lukka gjeng bruker så mye tid på hverandre at man plutselig tror at man har krav på spesialbehandling. Det skal mer til en noen får år med digre klær for å kunne kalle seg en "kultur".

Nå har det store argumentet mot kritikken blitt at vi (jeg) tror vi (jeg) er "verdensvant", men det er jaggu meg langt drøyere å forlange spesialbehandling fordi man tilhører en i beste tilfelle subkultur.

Poenget mitt er forbanna enkelt: dere vet hva dere gjør og hva konsekvensene er.