ja, huff da.. (del 2)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Etter å ha lest flere "kjente" debattanters argumenteringer her på forumet den siste tiden, og på denne måten dannet meg et visst bilde over menneskesynet deres, (-og egen fortreffelighet) så må jeg si at denne ovenfra-og-ned-holdningen noen av dere besitter (ved siden av å virke usansynlig verdensvante, noe dere selvfølgelig ikke er) bør være en større bekymring for folk, enn hva denne superstjerna foretar seg. Uansett,d-link sier: "Jeg synes nå hvertfall det er sykt mye kulere når simon dumont kommer på samme hoppa, rusfri og gjør de samme triksa. Blir som å pisse på t-hall det ass!" -Cannabis har aldri vært klassifisert som et prestasjonsfremmende middel, og det blir kanskje sånn sett at Tanner pisser på konkurransen isteden?
|
|
|
 daawg
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
funny kor sjukt stor kulturforskjell det er i verden. http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=143558&highlight=hall
|
|
|
 Ovenfra...
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat L-to-the-K:Etter å ha lest flere "kjente" debattanters argumenteringer her på forumet den siste tiden, og på denne måten dannet meg et visst bilde over menneskesynet deres, (-og egen fortreffelighet) så må jeg si at denne ovenfra-og-ned-holdningen noen av dere besitter (ved siden av å virke usansynlig verdensvante, noe dere selvfølgelig ikke er) bør være en større bekymring for folk, enn hva denne superstjerna foretar seg.Uansett,d-link sier: "Jeg synes nå hvertfall det er sykt mye kulere når simon dumont kommer på samme hoppa, rusfri og gjør de samme triksa. Blir som å pisse på t-hall det ass!"-Cannabis har aldri vært klassifisert som et prestasjonsfremmende middel, og det blir kanskje sånn sett at Tanner pisser på konkurransen isteden? Vel, L To The K, når jeg leser dine motsvar, så får jeg jo et greit inntrykk av at du er for legalisering av hasj/cannabis. Mulig det ikke er riktig, men om det så er, så må du jo naturligvis få mene det. Men er det slik at folk som er narkotika-mostandere, og dermed gir noen spark til Tanner Hall i denne saken dermed er nedlatende, wannabe-verdensvante (uten at du vel kan si med sikkerhet hvem som faktisk ER verdensvante og hvem som ikke er det...) for ikke å snakke om at disse menneskene er så sikre på sin egen fortreffelighet? Hvis jeg er uenig med en annen persons synspunkter og handlinger, noe som skjer både titt og ofte, så sier jeg meningen min. Men jeg går langt ifra rundt og forfekter at nettopp MIN mening er den rette! Jeg ville ikke drømme om å mene at det alltid er JEG som har de rette holdninger, og vet svaret på alt mulig. (Men, men et slikt samfunn høres utrolig artig ut...:grin) I denne tråden, så ser det ut til å være tre hovedgrupperinger: 1. De som misliker narkotika/rusmidler og dermed Tanner Halls levesett. 2. De som forsvarer bruk av hasj, og synes Hall er bra fyr. 3. De som egentlig er ganske likegyldige til spørsmålet hasj kontra annen rus, men ikke liker at et "idol" som Hall sprer feil holdning til barn og unge. Men jeg synes ikke det er noen her som har vist noen nedlatende "jeg vet best"-holdning. Og skal man sette ting på spissen, L to The K, så oppfordrer du folk på din FriFlyt-profil til å heller gå inn på din egen private blogg, for "her" (altså FriFlyt) skjer det ingenting... Mulig jeg har misforstått, men et slikt utspill kan jo faktisk også tolkes som å være "ovenfra og ned"... :cool PS! Jeg sjekket ut bloggen din, jeg. Kommer nok til å holde meg på FriFlyt...
|
|
|
 Re: Tanner Hall tatt med narko (igjen)
|
Entusiast
|
Entusiast
er helt idiotisk å tro at sponsorene vil gjøre noe med dette. mange her har pekt på kulturforskjellen i verden, disse merkene vet at brorparten av kjøperen enten røyker, eller rett og slett ikke bryr seg. og om de skulle tape halve markedet i norge og dermed selge fem par ferre ski... tja? hvil alle ski og snowboardteam skulle kutte ut alle som røyker tror jeg de ville blitt kuttet med 30-80 % avhengig av hvilket team du så etter og nivået ville så uten tvil bli veldig veldig mye lavere.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
tb77: for videre narkotikadebatt, så henviser jeg til inlegget til Endre Løvaas, rett ovenfor mitt forrige innlegg. Vi skrev og postet samtidig, så sånn ble det bare. Det ser ut til at det er noen kulturforskjeller som har gått folk hus forbi, og man trenger faktisk ikke dra helt over dammen for å få med seg dette. Når det gjelder det som står på profilen min om bloggen min, så har det med oppdateringsfrekvens å gjøre. Profilen min her er ikke så aktiv som den var for noen år tilbake, det var ikke til hensikt å si at "det ikke skjer noe på friflyt.no" Heldigvis har vi sånne engasjerte folk som deg, som kommenterer på 95% av trådene her.. Bloggen min klarer seg helt flott uten deg.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat Hysa:Håper nå virkelig at armada/oakley/poc tar affere og setter mannen på plass. Kjører Armada selv og misliker sterkt at ambassadøren deres er et jævla gresshue! Tror ikke det blir noe mindre buu-ing på x-games denne sesongen. jaggu - ligger an til verdensrekord i "buu-ing" om dette blir responsen på X Games utøvere som har tatt seg en blås... er vel ikke helt fritt for at det finnes en og annen utøver der som har rulla opp en eventyr-blanding turbo. Endre har en veldig bra respons til hele denne debatten, men som det kanskje blir vanskelig for mange å fatte uten å være / ha vært midt oppi det hele der borte. ( eller der nede...). Det finnes mye værre ting som konsumeres i diverse idretter..uten at jeg vil nødvendigvis legge opp til enda flere "hjelpe meg"-tråder her.
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
driter egentlig i om han fyrer en rev i blandt,myemyemye bedere det enn å drive å sette sprøyter.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Ra$mu$:driter egentlig i om han fyrer en rev i blandt,myemyemye bedere det enn å drive å sette sprøyter. grin:grin
Dagens!!
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
ser at flere mener sponsorene til T-Hall burde ta affære...som jeg skrev tidligere Sitat -pål-:Tanner Hall sin pro modell ( eller hva det heter) fra Oakley har både fargene fra det etiopiske flagget, og den etiopiske løven på brillestroppen. både det etiopiske flagget og løven er symboler som blir brukt av rastafari bevegelsen/religionen, og som de fleste kanskje vet så har vel aldri rastafarier tatt særlig avstand fra hasj... tror oakley (og andre sponsorer) vet hvem de sponser om dette er bra for sporten vår eller ikke er en helt annen sak, selv sverger jeg til hvit pulver som dop (av den kalde naturlige typen)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Grisefylla viser seg å være farligere fysisk enn cokarusen.Det diskuteres hvilken innvirkning dette har på en persons psyke. Alkohol er sterkere enn coka. basta. La Tanner leve slik han vil, han har vært med å utformet newschool som vi i dag kjenner den og han bør få mer annerkjennelse for akuratt dette.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sier det samme som jeg har sagt hele veien jeg, du kan faen ikke klage på cannabis om du er liberal mot alkohol. Alkohol er MYE værre. Sigh.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Håkon Barane:Grisefylla viser seg å være farligere fysisk enn cokarusen. Jeg er oppriktig nysgjerrig. Hvor har du dette fra? Viktig med pålitelige kilder og slikt. Hvordan defineres grisefylla, og hvordan defineres kolarus? Er utvalget av folk som drar på grisefylla og snorter i seg striper representativt? Personlig tror jeg det du påstår er pisspreik. Kokain er et sentralstimulerende stoff, og ved overdosering vil hjertet stanse på grunn av for mye stimuli. Rent praktisk er det vel lettere å dra i seg et par striper for mye enn å drikke en kasse eller to for mye med bjørnunger. I tillegg vil vel de fleste være enige om at en kolahøy drittunge er tusen ganger verre å ha med å gjøre enn en bikkjedritings gammel helgedranker. Tilbake til den temmelig totalt uinteressante diskusjonen.
|
|
|
|
|
|
 for noe pisspreik!
|
Avhengig
|
Avhengig
alkohol er IKKE bra! men hasj og dop er en del hakk værre! bare så det er sagt! denne verden begynner virkelig å bli skrullete!!!:twisted liker ikke tanner hall, nettopp fordi han er en ullskalle som waster livet sitt på sånt dritt!!!!OG, dette burde sponsorer gjøre noe med! skikjørere som er proffe og famous, SKAL være gode eksempler, BASTA! heia håtveit, u are the man!
|
|
|
 med på den der ass findus!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
som noen sa tideligere her så er dette andre gangen han bruker "gudsgress" for å si det på en fin måte, å da burde sponsorene gjøre noe så kansje han skjønner at livet ikke er en dans på roser å at han ikke bare kan leve på penger han får av sponsorene. og at han ikke skal bruke sponsor pengene på "gudsgress" men å leve for de, derfor får han sponsor penger! skuffende!:twisted
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hele det argumentet faller totalt i fisk så lenge de absolutt fleste som røyker ikke akkurat styrer unna flaska. En feil rettferdiggjør dessuten ikke den andre."Mobbing kan sette dypere spor enn en omgang juling så derfor burde juling være lov"..? Noe sånt? Og uansett så er det som må forklares her er med hvilken grunn man hever seg over loven for en rus? Med hvilken rett er det Hall eller hvilkensomhelst semitomsing hever seg over loven. Er det sånn at alt kan unnskyldes med "kultur"? Også kultur som er så vag og heller snarere er en trend? Hva da med innvandrere som tygger khat? Gjerne forsvar synspunktet om at cannabislovgivningen burde revurderes. Men det er bare totalt skivebom i denne sammenhengen. Det jeg vil vite er hva som gjør at folk velger å være kriminell for å bli et knisende og svimmelt nek i noen timer? Tenkt igjennom ordentlig forresten? Hvis regelen er at siden jeg tror ("tro" siden jeg tviler på det er noen som i beste fall har noen timers med surfing som bakgrunn..) at det burde være sånn og sånn så kan jeg gjøre det?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
(Jeg vet jeg er ung og uviten når det gjelder dette, nesten hvertfall)Min subjektive mening er: Hva er vitsen med å bumpe rundt dritings eller sitte i tåka???Det må da være andre ting man kan gjøre!I mine øyne er det bare bivirkninger med det! hva er i tilfelle positivt? Jeg mister respekt fra folk som gjør sånt hvertfall!Greia er å stå på ski ikke tulle med masse annet!!!:wink
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat d-link: Jeg synes nå hvertfall det er sykt mye kulere når simon dumont kommer på samme hoppa, rusfri og gjør de samme triksa. Blir som å pisse på t-hall det ass! </p>
Etter hva jeg har hørt så har vel strengt tatt simon også blitt busta da...tror nok dette er relativt utbredt i en så "rebelsk" sport som jibbing er...<p>og alle dere som fortsatt et bitre pga x-games... greit dumont er crowd-pleaser, men mye air. Men fy faen så mye mer teknisk og cleant runnet til tanner er... jeg digger simon dumont og han er en av yndligsskikjørerne mine, men det er bare å innse at han må steppe up gamet for å nå tanner i pipen..!
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Tanner i pipen, da må han steppe opp gamet og størrelsen på pipen sin...høhø...
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
men det kommer jo alltid til å være sånn...noen bruker "middler" mens de kjører ski, for andre holder det med adrenalinet... vi kommer jo alltid til å ha forskjellige meninger. Men ingen kan vel si at noen av disse ikke har pusha sporten i en bra rettning også. med syke pudder drop og verdensrekorder i QP...
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Og om det bare handla om meninger... Men det gjør det altså ikke. En ting er at man kan diskutere om cannabis er bra eller ikke, men like forbanna gjenstår det å forklare med hvilken rett man hever seg over loven for en rus!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
jaja, men det hjelper jo ikke at vi skriver her: huff, det er skumle saker dette... det eneste hver enkelt kan gjøre er jo evt. skrive at dette er skuffende til sponsorer, men tviler på at de gjør noe...du kan droppe å kjøpe filmen hans... det er jo noe.Vil si meg enig med Endre Løvaas, det er kultur forskjeller!men alle må få ha sin mening, moro å diskutere 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
jaja, men det hjelper jo ikke at vi skriver her: huff, det er skumle saker dette... det eneste hver enkelt kan gjøre er jo evt. skrive at dette er skuffende til sponsorer, men tviler på at de gjør noe...du kan droppe å kjøpe filmen hans... det er jo noe.Vil si meg enig med Endre Løvaas, det er kultur forskjeller!men alle må få ha sin mening, moro å diskutere 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Kø fra høyre - ingen knuffing!
|
|
|
 Les
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne.
|
|
|
|
|
|
|
Veteran
|
Veteran
Sitat andoball:innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne. word.. og til "peddyslate": å "heve seg over loven" har sikkert alle som har deltatt i denne diskusjonen gjort. sikkert også uten å være klar over det-
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Angående og heve seg over loven, enkelte på forumet her beskrivet dette som "Narkotikaforbrytelse, skrekk og gru". Mens på Tentonhammer sitt forum blir det beskrevet som mindre viktig enn en parkeringsbot.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Ma-akan til vrøvl!! Javisst gjør dine egne valg, men "etnosentrisme"? For det første får du bestemme deg om disse folka har en egen kultur eller etnisitet. For det andre unnskylder ingen av delene lovbrudd. For det tredje er de aller fleste av de som tilhører denne "skikulturen" ikke anna en unger som har kasta seg på den siste hypen i småborgerskapet... Det finnes forhold som kan virke formildende på lovbrudd, men uansett må man da for pokker ikke bli helt lamslått når konsekvensene kommer! Har man reklamert for bruk av cannabis og er tatt tidligere så kan man jo ikke akkurat lure på hvorfor onkel blå er på hugget! Etnosentrisme meg midt i... Det er heller et tilfelle av verdens-navle-syndromet hvor et lukka gjeng bruker så mye tid på hverandre at man plutselig tror at man har krav på spesialbehandling. Det skal mer til en noen får år med digre klær for å kunne kalle seg en "kultur". Nå har det store argumentet mot kritikken blitt at vi (jeg) tror vi (jeg) er "verdensvant", men det er jaggu meg langt drøyere å forlange spesialbehandling fordi man tilhører en i beste tilfelle subkultur. Poenget mitt er forbanna enkelt: dere vet hva dere gjør og hva konsekvensene er.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Og forresten: det spiller ingen rolle om man stjeler ei kanelbolle eller kaster granater i barnehager. Poenget er forbanna enkelt: ikke spill prøv å undra seg ansvar eller ta konsekvensene når de kommer. "Skikulturen" unnskylder akkurat like lite som "rånekulturen" unnskylder barneovergrep og råkjøring. Ja jeg vet at det der var veldig fordomsfult, og mener det ikke på den måten heller, men det var for å sette det på spissen. Ja jeg vet også at barneovergrep og råkjøring er farligere enn å ta seg en blås, men det poenget skulle komme fram i første setning her. Og ja, utvilsomt har vi alle "hevet oss over loven". Ikke få ganger heller sikkert! Men vær for helsike stolt nok til å enten være ærlig med at man har sneket seg unna, eller å ta konsekvensene når de kommer. Ja, utrolig nok levner jeg rom for at folk kan benytte seg av sjangsen til å vri seg unna, men heller ikke spill teit hvis man så skulle bli tatt og få strengere straff enn om man hadde stått fram med det samme.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Lite lysten på og diskutere dette her noe mer, jeg er liberalist og mener at folk har rett til og bestemme hva de har lyst og gjøre selv. Om Tanner vil ta seg en blås er det opp til han, han er fremdeles bedre en du, meg, eller noen som helst andre på forumet her er i og stå på ski.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Ang. spm fra Peddy her om "etnosentrisme". Man skal vel faktisk legge vekt på at dette er i USA, ikke i Norge. Det har ikke med skikultur å gjøre, men nord-amerikansk syn på rus for relativt mange amerikanere. De er generelt hvite som oss der borte, men det er og blir en annen del av verden med ett annet sett av verdier(på godt og vondt). Den generelle holdningen til, og omgang med pot, er nok en del ledigere enn det vi kjenner til her hjemme. Det er og blir sånn i verden, tross globaliseringen har vi vidt forskjellige verdier i forskjellige deler av verden. Hadde Ali Baba koko-muslim og skikjører i Iran hadde blitt forbanna på si Ola Superskier(som er idolet til mange av vennene hans i Koran og skiskolen) fordi Ola Superskier hadde drukket seg full og blitt lagt i fyllearresten for dette, hadde det vært en kritikk du tror Ola eller eller sponsorene hans hadde tatt seriøst? Når ba Ola om å bli forbilde deres? Seff. er dette satt på spissen, men du liker jo å sette ting på spissen, så jeg lar dette stå til Lik det eller ikke, men dette er ett lovbrudd(som alle nok er enige om at det er) som skjedde i en delstat hvor de opplever en liberalisering av lovverket, den liberaliseringen kommer av folks generelle holdning til temaet. Det du hisser deg opp over, blir sett på som normalt der borte, jamnfør spesielt artikkelen på Teton sine hjemmesider.
|
|
|
|
|
|
 Silence! I KILL you!
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat andoball:innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne. Sitat andoball:innlegget til Løvaas og vær så snill å klapp igjen. Det er så mange store og små synsere her inne som helt innlysende har bortimot null kunnskap om temaet Tanner, marijuana, skibransjen, skimiljøet, sponsorer, kulturforskjell etc. En så fordømmende og fullstendig kunnskapsløs babling fra de fleste her inne; hovedsakelig fra de som kritiserer Tanner vitner om at de generellt har svært liten innsikt og erfaring med skimiljøet/kulturen i sin helhet og ikke minst er fullstendig etnosentriske. At de videre er svært lite verdensvante/bereiste og at de egentlig bare kommer med delvis naive, og delvis direkte pinlige fordømmelser og utalelser. De fleste her kan unnskyldes for lav alder, men det kan ikke alle desverre. Gjør dine egne valg, stå på ski, og slutt å fordømme og synse om andre mennesker og deres valg. Spesielt om de som har bidratt enormt til sporten for sin egen del og som aldri har bedt om å være et forbilde for, eller hvis livsyn og handlinger skal kopieres av 14 år gamle kristne gutter her inne. OK, for det første, andoball, så har jeg lest innlegget til Endre Løvaas. Et bra innlegg, som tar opp problemstillingen med synet på ulike rusmidler kontra forskjeller i kultur mellom USA og Norge. Nå tviler ikke jeg et sekund på at Løvaas har peiling på det han skriver om, like lite som jeg tviler på at du har kjennskap til skikulturen med bakgrunnen din. Men å klappe igjen, fordi jeg har et annet syn enn deg/dere...? (Sjelden optimistisk oppfordring med tanke på meg i hvert fall...:grin) Altså, den dagen folk skal klappe igjen fordi én person/gruppering/holdning/mening skal oppfattes som det rette og korrekte, så har demokrati og ytringsfrihet en pokkers utfordring! Når det gjelder kritikken mot Hall (og narkotika for øvrig i denne tråden) så vil jo den NATURLIGVIS komme ut ifra et norsk ståsted! 98% av FriFlyt-forumet består av nordmenn. Slik er det jo i alle saker man kommenterer og har meninger som foregår/har foregått i utlandet! Kan kommenterer det ut ifra sine egne normer og sitt eget verdisyn, som faktisk dannes i det landet man bor. Det er jo ikke snakk om noen pokkers etnosentrisme av den grunn! Greit nok, en del nordmenn KAN være navlebeskuende til tider, men å bruke en slik forklaring på enhver innvendelse man måtte ha på forhold i andre land, blir utrolig lettvint. Hvis jeg kritiserer regjeringen i Iran for å tillate henrettelser ved steining, er jeg da etnosentrisk og navlebeskuende? Jeg mener, de har jo et annet verdisyn i Iran, og siden steining er vanlig der, så burde vi nordmenn holde oss for gode til å kritisere og være så navlebeskuende etnosentriske...eller? De religiøse domstolene i Iran deler for øvrig din holdning, andoball: de ser gjerne at folk holder kjeft og godtar den rette "sannhet" og ikke har sine egne meninger. Jeg for min del har ikke holdt mine egne meninger for meg selv før, og har ikke vurdert å gjøre det i fremtiden. Samtidig går jeg gjerne i krig for å forsvare andres rett til å mene det stikk motsatte som meg. 
Og for øvrig, selv om jeg er veldig fascinert av USA og liker amerikanere generelt, så er dette et samfunn som er ganske forkvaklet av dobbelmoral på så mange måter. Jeg vet at synet på "pot" er liberalt i en del stater der borte, mens alkohol samtidig kan være syndefullt. I mange stater så blir du arrestert hvis du viser deg toppløs på en strand (naken hud er farlig...), mens du kan få kjøpt helautomatiske angrepsrifler så og si overalt. (Automatvåpen er naturligvis IKKE farlig...spør bare elevene på en del high schools og universiteter...) Så, det at pot blir sett på med laidback holdning som ufarlig akkurat "over there" i "Guds utvalgte land" (som en del amerikanere ynder å anse seg seg) gir ikke meg den bekreftelsen som skal til for å forandre mitt syn på at narkotika er noe dritt i det lange løp. Og, nok engang, om mine meninger til tider er synsing; om jeg muligens ikke alltid har rett i mine påstander... De som vil, kan gjerne oppfordre meg til å holde kjeft. Men disse burde, av hensyn til egen helse, ikke holde pusten mens de venter på at så skal skje... :cool
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Steining inkluderer en tredjepart, og når du kritiserer steining i Iran gjør du det på vegne av den tredjeparten. Når noen blir steinet, velger de det ikke selv. Når Tanner røyker pot tar han ett bevist valg. Han gjør det av fri vilje, og om du ikke klarer og respektere hans valg så trenger du i allefall ikke og si noe om det. Spesielt så lenge dine utsagn er basert på synsing i stedet for kunnskap. Om Tanner hadde valgt bort boten sin og sagt at han heller ville bli steina framfor og betale 100 dollar hadde det vert greit nok for meg. Han hadde i mine øyne blitt en premieidiot av dimensjoner, men det er da faen ikke opp til meg og dømme hans valg?
|
|
|
 Vel
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt å kommentere denne i utgangpunktet komplett idiotiske tråden. Men i artikkelen på dailycamera står det at det var gress til medisinsk bruk og at snuten ga det tilbake til han etterpå. Så jeg skjønner virkelig ikke grunnen til at enkelte folk hisser seg så mye opp her. Og å dra inn steining og våpensalg og det ene og det andre blir jo bare helt på jordet. Kan jo nesten begynne å lure på hvem som har røyka her?
|
|
|
 Joda
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat toth:Steining inkluderer en tredjepart, og når du kritiserer steining i Iran gjør du det på vegne av den tredjeparten. Når noen blir steinet, velger de det ikke selv. Neida, dette har du rett i. Jeg ser forskjellen mellom frivillig å bli stein, kontra det å bli steinet...(:razz) Men denne delen av innlegget mitt gikk på at andoball kritiserte folk her inne for å angripe T. Hall/narkotikabruk basert på etnosentrisme. Så, jeg trakk inn i Iran og steining for å illustrere at alle og enhver vil basere sitt syn på en sak ut ifra eget ståsted (altså, at vi i Norge baserer vårt syn ut ifra norske normer, iblandet våre egne meninger, så klart...alle nordmenn er ikke like. Noe denne debatten tydelig understreker) PS! Pete, du skjønte tydeligvis ikke bakgrunnen for hva jeg skrev overhodet; verken Iran som eksempel på hva angår etnosentrisme, og amerikansk våpenpolitikk for å illustrere dobbelmoral i USA. Personlig jeg synes det er litt bak mål å insinuere at andre personer er påvirket av rusmidler når MAN SELV sliter med å forstå hva nettopp disse andre mener. Men du skal ha kudos for et bra forsøk på hersketeknikk!  Og, forresten, det er alltid like artig når innlegg begynner med å fortelle hvor dum/latterlig/teit innleggskriveren mener debatten vedkommede velger å delta i er! Det er som å sitte og se på et tv-program man hater, og klage over innholdet mens man ser!
|
|
|
 HIGH school
|
Avhengig
|
Avhengig
Jeg må forresten bare kommentere at dette omtalte opptrinnet med Tanner Hall skjedde på en HIGH school! Man kan mene hva man vil om narkotika, men når man fyrer opp en joint på nevnte sted, da lever i alle fall stedet opp til navnet... :cool
|
|
|
 javel
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat tb77:PS! Pete, du skjønte tydeligvis ikke bakgrunnen for hva jeg skrev overhodet; verken Iran som eksempel på hva angår etnosentrisme, og amerikansk våpenpolitikk for å illustrere dobbelmoral i USA. <p></p> Jeg kan vel innrømme at dette innlegget har en viss underholdningsverdi. Jo jeg skjønte bakgrunnen, men synes ikke det passet i denne sammenhengen. Det er typisk å fremheve sine egne verdier som idealet, og se på andre kulturers verdier som laverestående, altså etnosentrisme. Jeg mener forøvrig at det ikke er etnosentrisme å kritisere steining og våpenpolitikken i USA. Kan du i det hele tatt kalle steining og lett tilgang til våpen for verdier? Uansett, det var en avsporing. Hvis du følte deg truffet angående røyking så var det kun humoristisk ment, altså bare kødd. For å snu litt på det: Om denne skikjøreren hadde blitt tatt i 140 på motorveien, hadde det da blitt diskusjon? Det er jo også et lovbrudd, hvor en setter både seg selv og andre i fare. Og vil man ha forbilder som kjører grisefort og uansvarlig i bil?
|
|
|
 Jævla syklubb!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dra dere til fjells og stå på ski!:twisted
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
kan ikke fatte hvorfor alle må gråte så jævlig pga den hendelsen her, det er virkelig ikke noen big deal. Tanner er langt fra en værsting når det kommer til rusmisbruk i idretts/skimiljøet. sjekk det her for eksempel: http://www.skier.no/skier/arkiv/alpinist_t/
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Stemmer for forslaget til escimo, kom dere til fjells! Ikke gidd mere nå;-)
|
|
|
 Gå og skryt av dumont, gå å les i topp da,,, osv tanner haters
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
"fantorangen - synn for han!bryr meg ikke så mye, det får være hans problem. vis han er villig til å ta den sjangsen med å gå med narko i lomma så er det synn for han"- Vær så vennlig, du skriver virkelig ikke "synn". "toth - En enkelt øl er nok til og senke effekten av trening i en hel uke. :p"toth du uvitende vesen, det du sier det er rent tøv og kun basert på dumme myter om alkohol og trening. ALL nylig forskning viser at eneste påvirkning er deyhdrerinhen og den dårlige dagen du får deretter pga det. Form eller treningseffekt vil ikke gå ned resten av uken.
|
|
|
|
|