Sitat jibbah:"toth - En enkelt øl er nok til og senke effekten av trening i en hel uke. :p"toth du uvitende vesen, det du sier det er rent tøv og kun basert på dumme myter om alkohol og trening. ALL nylig forskning viser at eneste påvirkning er deyhdrerinhen og den dårlige dagen du får deretter pga det. Form eller treningseffekt vil ikke gå ned resten av uken.
Har og hørt at en øl etter trening vil hydrere deg raskere en vann. Disse mirakuløse resultatene forutsatte og at ølen hadde ett alkoholnivå lavere en 2%, så en vanlig øl med 4.7% ville ikke hatt noen positiv effekt på trening.
Studier på mus viser og at testosteronnivåene går ned etter at du har intatt alkohol. Senkede testosteronnivåer er vel godt kjent for og ha en negativ effekt på trening.
Men om du kan referere til noen forskning som tilsier at alkohol har enten null effekt på trening eller positiv effekt så er det bare og si i fra.
Det er uansett ikke poenget mitt, jeg har i grunn holdt meg ganske så nøytral hele veien. Og er selv så og si avholds.