Godt poeng.

Beste svar på det er vel at et lovbrudd ikke er like ille som et annet. Evt. ikke like sosialt akseptert. At "graderingen" ikke nødvendigvis er spesielt gjennomtenkt er en annen sak. Er forsåvidt også av det inntrykk at cannabis nødvendigvis ikke er verre enn alkohol i mange tilfeller. Men så lenge de absolutt fleste som tar seg en blås gjerne drikker like mye som alle andre så kjøper ikke jeg argumentet om at de har erstattet et onde med et mindre og derfor skaper mindre problemer.

Hvorvidt det er ulovlig å jibbe på skoleområder er vel like mye et tilfelle av at skolene forveksler jibbing med hærverk og derfor benytter seg av retten til å vise de bort fra eiendommen.

Altså, når noen mot bedre viten aktivt går inn for å bryte loven så tenker jeg at da kan jeg like gjerne la meg underholde av det som måtte skje. Så får det være opp til de selv å håndtere det. Det er jo en mulighet for at de er lurere enn de først gir uttrykk for, men det gjenstår å se. Man må rett og slett tåle konsekvensene uansett hva de blir og jeg skal sitte på sidenlinjen og ta den underholdningen/inspirasjonen/lærdommen av hva og hvordan de håndterer det.

Men antydningene om at samfunnet ikke liker kulturen og derfor slår urimelig hardt ned på de er bare bs. Mye av jibbekulturen er såpass etablert at de heller er en del av samfunnet enn et utskudd.

Og hvis Tanner er av den oppfatning av at et forbud mot cannabis burde forandres på så er det ekstremt lite konstruktivt å demonstrere det ved bruk.