Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Pudderbrett!
#9659 05/02/2007 12:15 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

hei! lurte på om det er noen med greie på pudderbrett hær?jeg vet ikke helt va jeg skal velge å syns burton er ganske dyrt..

pudderbrett....
snowsrf89 #9660 05/02/2007 2:54 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kjörer mye på island og da for det meste toppturer. her er pudderet aldri ekstremt dypt ( a la kanada) og ofte ganske tett og vindpakket. men 1 m nysnö er ikke uvanlig. Benytter et Burton Malolo som passer perfekt til forholdene her. Også fantastisk i slusj. Du må vurdere ditt brettbehov etter hvor du bor og kjörer, men skulle tro at de kortere pudderbrettene fra burton (fish og malolo) er fine i norske fjell. de lengre brettene og da spesiellt swallowtailbrettene passer bedre dypt og lett pudder og hvis det er det du leker deg i oftest, så få deg en skikkelig planke som f. eks en winterstick! men vær ærlig og spör deg selv hvor ofte du opplever snorkelpudder. fordelen med malolo er at det takler varierende forhold veldig godt, og slettes ikke værst i is og löyper. men i pudder så gliser du fett! og tro meg for jeg har logga over 10 dager med meterspudder hittils i år som er rekord for nord-island!

Pudderbrett, Morrow Hemisphere
snowsrf89 #9661 05/02/2007 4:28 PM
Fersking
Fersking

Hvis du sliter med prisen til Burton Malolo, kan jeg anbefale Morrow Hemisphere. Fåes til 199 dollars eller mindre i utenlandske nettbutikker. Hemisphere har noenlunde samme form som en Malolo (Pintail). Morrow er et lavprismerke, men dermed ikke sagt dårlig (Morrow eies av K2).

Takk :)
snowsrf89 #9662 06/02/2007 9:58 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

jeg har ikke opplevd mye snø men nå i det siste har det vært rundt en meter og helt håpløst med mitt brett som er et mer nybynerbrett laugh har lyst til å satse mest på pudder men syns prisene hos burton er litt stive.

Pudderbrett nr1!!
snowsrf89 #9663 07/02/2007 11:32 AM
Medlem
Medlem

Har et Winterstick swallovtail som er det optimale dyyyp pudderbrettet som jeg har vært borti,men det er kun til pudder da pga brettet ikke er slett under slik som ordinære brett.Har faktisk en liten finne under...kan taes av!!Dette brettet var mitt første Snowboard,ikke lett å lære seg på nei...iallefall ikke hvis du befinner deg på Grand Montets i Chamonix på din første tur i dyp pudder.