I mitt forrige innlegg skrev jeg "At vi skal fungere best mulig totalt i samfunnet er ikke NAV sin tankegang". Dette er vel ikke helt korrekt da det er politikerene (altså vi?) som har bestemt dette. Når jeg antyder at det har noe å si hva legen skriver på rekvisisjonen er det grunnet at jeg mener man også bør få gratis skinne ved behov selv om det "bare" er for å drive sport. Selv var jeg nok i grenseland men legen skrev bare "Trenger skinne for å stabilisere kneet". Derfor ble det ikke foretatt noen videre vurdering av om jeg trengte den i arbeide, daglig virke eller til sport.
Jeg fikk selv bestemme nøyaktig hva slags type skinne jeg ville ha. Det endte opp med en DonJoy skinne best mulig tilpasset alpint ski. På denne kan man selv justere grensen for utslag i kneet begge veier. Skinnen er lett og så behagelig at man etterhvert glemmer den når man står på ski. Merker den litt i heisen da den sitter ganske tett på kneet, men det må den nok gjøre når det som hos meg var røket leddbånd i tillegg til korsbånd.