Sånn Nirak fremstiller prosjektet så kan jeg ikke se at det er noe problem. Jeg regner med at 2000m mener at forumet ikke skal bli et sted hvor f.eks. HH eller Sweet aktivt reklamerer for sine produkter. Det blir selvfølgelig feil i forhold til intensjonen med forumet.
Jeg regner med at 2000m mener at forumet ikke skal bli et sted hvor f.eks. HH eller Sweet aktivt reklamerer for sine produkter. Det blir selvfølgelig feil i forhold til forumets ?lover?
Men hvis jeg forstår Nirak riktig så er det ikke dette som er interessant, men den diskusjonen som er her inne som er av typen "skal jeg velge völkl eller K2-ski?". På et eller annet nivå har jo dette også en reklameverdi (hvert fall for de produktene som anbefales av andre brukere).
Det første er altså problematisk mens det andre er litt mer diffust. Problemet her er hvis det er noen med økonomiske interesser i å spre masse lovord for sine produkter gjør dette uten at andre brukere er klar over at disse personene vil tjene på dette. Er det noen uten økonomiske interesser vil det ikke være like problematisk. Da er det jo "kompissnakk" bare at det ikke er den personlige kompisen din du snakker med, men at det er nettkompisene dine du snakker med.
Korriger meg gjerne hvis jeg har missforstått konseptet?