Jibbeski og twin tip ski er ikke det samme. Eksempelvis er det twintip på armada ant eller völkl sumo. De er ikke i nærheten av å være jibbeski. Mer korrekt har alle jibbeski twintip. Det høres ut for meg som at du er rimelig fersk i faget? i så fall vil jeg våge to påstander: for det første; ikke heng deg så mye opp i hvilken såle den har og slike detaljer, for det andre; racingski er til å kjøre fort med for folk som er dyktige på ski, altså ikke noe for nybegynnere. Jeg tror òg den K2 juvy skia er ment for de aller yngste, og du burde ta et steg opp. Hvis du går på oslosportslager sine hjemmesider vil du finne eksempelvis fjorårets k2 Fujative i en lengde som jeg tror kan passe eg for rett over 2000; m/binding. Dette r gode ski som du kan hoppe med, kjøre i bakke med eller leke rundt utenfor løypene. Eller du kan kjøpe brukt. Mye gode tilbud der ute på billige pakker for folk som er ferske i faget, og du trenger ikke den prfoffeste signatur modell skia med de feteste bindingene preppet til kamp i Hanenkamrennet...:wink