Sitat jh93:Haha. Det er ikke en som har alle disse problemene.Det vi prøver å si er at å "bygge om" skoen ikke gjør den serlig mye bedre. Etter min mening vil dette svekke skoens "kvalitet", og hvis du eventuelt en gang skal selge skoen, gjør ikke disse hakkene særlig godt inntrykk hos selgeren.Det er også foreslått å file ned plasttykkelsen. Dette kan bli farlig, og VELDIG stygt. Dere har sagt at dere ikke bryr dere om utsende, men dette er vell egentlig bare bullshit?Ikke vet jeg, men jeg står for mine menigner, UANSETT hvor mye dere synes jeg er usaklig osv...Bare bygg om skoe. Resultatet blir rævva, men det DRITER jeg i!
Vi blir vel ikke enig her, jh93, men det er greit nok.
Og, for ordens skyld, JEG ville personlig kjøpt ny støvel. Men dette er en kombinasjon av latskap, samt at jeg ikke er veldig handy med teknisk håndarbeid, og ikke har kunnskapen for å begynne med å modifisere en alpinstøvel. Altså, jeg ville ikke tatt sjansen.
Men når du leser de gode og velbegrunnede svarene fra folkene overfor, så finnes det jo INGEN tvil om at det både er mulig, og at støvelen vil kunne bli bedre for den som skal bruke den.
Som blant annet Animal påpeker, enkelte støvelprodusenter legger jo med tegninger og forklaringer på HVORDAN man skal gå frem for å skjære i skallet.
Og, erfaringer med hvordan flere av de som har svart her, har vist inngående kunnskap om mye annet innenfor alt som er skirelatert i andre tråder, gjør at de fremstår med en helt annen troverdighet enn det du gjør...sorry.
Det eneste du kommer med er at det er teit, at støvelen blir stygg, at det aldri vil funke, osv...
Ingen begrunnelser på HVORFOR. Påstander er fint det, men de rekker bare et viss stykke.
PS! Og nei; det at du enten har flere profiler å logge inn med som "støtter" deg, eller at du har fått et par kamerater til å gjøre det, kjøper deg ikke mer troverdighet.
:cool