Sitat Petro:Han vil kjøre twintip.Når jeg spørte om tips mente jeg ting som: lengde,bredd, hvordan sko, hvordan bindingen skal være stilt . og sånne ting.Jeg vil tippe at han er 172 cm så

Kameraten din, han er kanskje helt nybegynner på ski? Eller har han leid utstyr en stund, slik at han kan kjøre ganske greit?

Bare DET vil jo være ganske betydningsfullt for hva slags ski han bør kjøpe. F.eks, et par brede twin-tip ski beregnet for avanserte til ekspert-kjørere er ikke det lureste å gå for hvis han er helt fersk.

Hvor har han lyst til å kjøre ski? (Hvis du vet det?)

Blir det mest i parken, eller kommer han til å kjøre mest i preppet bakke, men litt i park? Kanskje han ønsker å kjøre off-piste også?

Du sier at han vil kjøre med twintip? Da må jeg bare spørre (ikke vondt ment) om han vil det fordi det er trendy/kult, eller at han faktisk kommer til å bruke begge tuppene?

For hvis ikke han er (eller kommer til å bli) opptatt av å hoppe mye og/eller kjøre switch (baklengs) så kan man droppe twintip'ene!

Det man også må vite for å velge ski er hvor den skal brukes (bakke, park, off-piste, eller evt alle sammen) og hvor god den som skal kjøre med skiene er.

Klarer du å finne ut av det, så er det mange her på forumet som har gode tips.