Hemsedal - store planer om kundene skal ta over
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Med kundene mener jeg en gjeng jibbere (ski). Med rikelig støtte fra sponsor, men mest gode penger i aksjemarkedet (ja det er altid noen som tjener penger når det går til helvete med andre.) Det er plass til flere, hvis alle bare bidrar med 1000 kr så kommer vi en lang vei! KOM an, vi trenger omtrent 5 mill før vi er i mål, resten er taken care of=)
|
|
|
 Feil tidspunkt kontra for lite info
|
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tror vel helt ærlig at du bør fortelle litt mer rundt planene som ligger til grunn, hvis du vil at folk skal investere penger. Jeg tror dessverre ikke at "gi oss kr 1000,-, for resten ordner seg" holder til at så mange kaster seg over lommeboka for å betale. :grin Det er jo et litt feil tidspunkt for mange å bruke penger på investeringer nå. Selv så lite som kr 1000,-
|
|
|
 tja.
|
Entusiast
|
Entusiast
høres vel mer ut som en hyggelig drøm:Puansett ville nok hemsedal skisenter kostet noen brødsmuler mer enn 5 mill:P hvis du er heldig får du kjøpt varmestua liksom:P
|
|
|
 Re: Hemsedal - store planer om kundene skal ta over
|
Entusiast
|
Entusiast
Det er vel heller ikke en spesielt god idé å ekskludere snowboardere, frikjørere, familier, monoskikjørere, snowbladere, sit-ski kjørere og alle andre fra prosjektet hvis du ønsker å skaffe penger? Høres jo uansett ikke særlig tillitsvekkende ut, men jeg er jo ikke en gang en del av målgruppa, så det bør vel ikke bekymre deg nevneverdig...
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
 haha..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
syns det høyres ut som ein fantastisk dårlig idé!
|
|
|
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Hva er det du snakker om "jibbah"? Si mer eller du burde holdt kjeft!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Tror han som la ut originalposten er vanvittig fjern for øyeblikket. Fortell oss mer om disse planene dine!
|
|
|
 Sånn ja..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er jo umulig å forstå hva du mener/snakker om. Av det lille jeg forstår så antyder du at alle bare skal "spytte" inn en tusenlapp og dermed ta over og forbedre driften av Hemsedal? Utdyp. Synes det uansett må være et minimumskriterie at folk ikke inntar fleinsopp eller Lsd før de skriver innlegg på forumet. Blir veldig vanskelig å følge tankegangen...
|
|
|
 JA!
|
Entusiast
|
Entusiast
KJEMPE FLOTT IDE! Jeg er med!! :grin Eller...?
|
|
|
 Jævlig bra
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat andoball:Synes det uansett må være et minimumskriterie at folk ikke inntar fleinsopp eller Lsd før de skriver innlegg på forumet. Blir veldig vanskelig å følge tankegangen... :grin Dagens beste! Hmmm, men det kunne jo vært en bra ting å bekrefte når man oppretter profiler her på FriFlyt: "Undertegnede bekrefter å ha lest betingelsene, samt vil avstå fra å innta fleinsopp, eller LSD, eller en kombinasjon av begge før vedkommede publiserer innlegg i forumet!" :cool Hmmmm, jo med tanke på innlegget som ble startet i denne tråden, er det noe FriFlyt bør vurdere.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
jeg foreslår at alle kan ønske seg Hemsedal til jul, så ordner julenissen resten 
|
|
|
 Fleinsopp og LSD
|
Avhengig
|
Avhengig
Jeg leste nettopp de øvrige trådene som trådstarter (jibbah) har skrevet før, bare for å se om det er noe fornuft å spore... La oss si det sånn, at det som ble nevnt her ang. fleinsopp og LSD faktisk kan synes temmelig relevant. :grin
|
|
|
 Hva hvis?
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat ingrrid:jeg foreslår at alle kan ønske seg Hemsedal til jul, så ordner julenissen resten  Hva hvis jeg mye heller vil ha en Boms Beanie til jul??? Ordner julenissen det også? :wink he he
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
haha, det får bli opp til bomsenissen!
|
|
|
 billig sesongkort
|
Medlem
|
Medlem
går ut i fra at man som deleier får gratis sesongkort? 1000 kr for sesongkort i Hemsedal, får nesten lyst til å hive meg på denne T5PC greia...
|
|
|
 Sterke følelser
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
tvilsomme kara. var no useriøst det innlegget så jeg ja, en liten smule. Men serr kara, sjekk fotballklubbene som er eid av fansen, det er oss! Hvorfor kan ikke vi gjøre det samme? Kom igjen dugnadsnorge! I disse dårlige tider må vi stå sammen og støtte hverandre. Når andre frykter markedet, det er da entreprenøren gjør sitt intog. En sann visjonær tør satse når andre sitter redde på gjerdet. (Noe i den duren, noen som kobler? Hvor er sitatet fra? Førstemann til å finne ut får 10 ekstra friflyt poeng!..er btw oversatt fra engelsk, en serie som går nå). "Det er jo et litt feil tidspunkt for mange å bruke penger på investeringer nå. Selv så lite som kr 1000,-" Når skal du investere da? Når markedet er på topp? Følg med i Sivil økonom studiet da mann! =) Men dønn seriøs, hvorfor kunne ikke dette vært mulig? Mer park, mer tilrettelagt for det folk vil ha! Varmestue uten boler til 50 kr stykket osv...jeje sigg e digg, eller hva tveit?
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Du er visjonær! Hvor skal jeg sende pengene?
|
|
|
 Timeout
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat jibbah:tvilsomme kara. var no useriøst det innlegget så jeg ja, en liten smule. Men serr kara, sjekk fotballklubbene som er eid av fansen, det er oss! Hvorfor kan ikke vi gjøre det samme? Kom igjen dugnadsnorge! I disse dårlige tider må vi stå sammen og støtte hverandre. Når andre frykter markedet, det er da entreprenøren gjør sitt intog. En sann visjonær tør satse når andre sitter redde på gjerdet. (Noe i den duren, noen som kobler? Hvor er sitatet fra? Førstemann til å finne ut får 10 ekstra friflyt poeng!..er btw oversatt fra engelsk, en serie som går nå). "Det er jo et litt feil tidspunkt for mange å bruke penger på investeringer nå. Selv så lite som kr 1000,-" Når skal du investere da? Når markedet er på topp? Følg med i Sivil økonom studiet da mann! =) Men dønn seriøs, hvorfor kunne ikke dette vært mulig? Mer park, mer tilrettelagt for det folk vil ha! Varmestue uten boler til 50 kr stykket osv...jeje sigg e digg, eller hva tveit? Eh, jeg burde vel kanskje la være å kommentere denne tråden, og bare la den dø en naturlig, og høyest fortjent død... Seriøst, jibbah, HVA er det du snakker om egentlig?? Det er jo så mye svadaprat i innleggene dine, at Morten Harkets tåkeprat plutselig er soleklart og logisk! (Og Market Harket har ALDRI vært det minste logisk og soleklar!) Hvilke fotballklubber er du snakker om som er eid av fansen, egentlig? Det blir en utfordring for deg å komme med et godt eksempel! Du skal nå altså kjøpe opp Hemsedal...du og "en gjeng jibbere"? Hvor mange jibbere er det snakk om her da? Og hvor mange tusenlapper skal hver enkelt gå inn med? PS! Ikke kom til meg og snakk om siviløkonomi så lenge du trekker det jeg sa totalt ut av sammenhengen! :cool Jeg snakket om at 1000 kroner er for mye å investere i forbindelse med ditt lille Hemsedal-oppkjøp-prosjekt! Klart man kan gjøre de beste investeringene når markedet ligger nede. Men da må det være et trovedig prosjekt, hvor det eksisterer en markedsplan, som tiltrekker seg investorer, som i sin tur forventer å få en beregnet AVKASTING på sin investerte kapital! Å bable vås på FriFlyt-forumet er ikke stedet for å tiltrekke seg slike investorer! "Følg med i Sivil økonom studiet da mann!" Yeah, right! For det har DU gjort?? :grin
|
|
|
 jaja liiiiiikar litt diskusjon=)
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Du mr tanner b77, ke d går i? :)Barca er eid av fansen, i Liverpool snakker de om det samme, oja viste du ikke det? Ojaaa:):):)Alle kan ta feil, kanskje jeg og! Kanskje det ikke var Barca men en annen storklubb, hvis ikke det var den skal jeg finne ut hvilken, kunn for deg min søte bolleklump
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dette var en kjempeidè jibbah.Du trenger 5 mill, så hvis bare 5000 personer setter inn 1000,- på kontoen din er dere i mål. Med en såpass solid markedsplan som du har lagt fram her kan det umulig være noe problem. Synd jeg ikke er jibber så jeg får være med på eventyret:frown
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
for en fantastisk ide! hvis alle bare setter inn 1000 kr på en konto med ditt ord som friflytforumbruker som sikkerhet, så går vi til himmels! Og hemsedal kan da ikke være verdt mer enn 5 mill? 
|
|
|
 Trist...
|
Avhengig
|
Avhengig
Sitat jibbah:Du mr tanner b77, ke d går i? :)Barca er eid av fansen, i Liverpool snakker de om det samme, oja viste du ikke det? Ojaaa:):):)Alle kan ta feil, kanskje jeg og! Kanskje det ikke var Barca men en annen storklubb, hvis ikke det var den skal jeg finne ut hvilken, kunn for deg min søte bolleklump "Ke det går i"? Nei, vi har jo diskutert her inne om det er fleinsopp eller LSD du bruker...? Si ifra, er du snill. :razz Ikke for at jeg akter å prøve, men for å vite hva som skrur logikk-bryteren i hjernen på permanent "OFF". Ellers gidder jeg dessverre ikke bruke mer tid på å "diskutere" mer med deg. Kanskje det er litt arrogant, men du fortjener ikke oppmerksomheten. Ingen oppegående folk fortjener å måtte bruke tid på å diskutere med deg. :frown Tror helt ærlig du får et kick ut av å opptre mest mulig ulogisk og barnslig. 21-år står det at du er i profilen din...21-år! Faen, drita fulle 14-åringer som drikker for første gang er jo mer oppegående. Nei, jeg blir bare trist på dine vegne...
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
5 mill? Hvor har du fått det tallet fra? Tror du kansje får råd til en t-krok heis og en trase med det ! Jeg må bare spør, lyger du når du sier at du er 21 år på profilen din? hehe..
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
BLITZHUSET!!! Visste det fantes lignende logikk her i landet!
|
|
|
 dere er morsommere å snakke med enn psykologen min hvertfall
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
hei:)jeg er 21. 5 mill er ikke det jeg mener hemsen er verd, gidder ikke forklare hva jeg meinte med det. Fleinsop`? Er du så gammal, dakar, men du kan få være daglig leder av varmestua! hehe neida. Gammelt er fint det og. Lsd er nok heller uprøvd, andre ting for å roe nervene når jeg prøvde min første 1080 cork er mulig, og de 4 første gikk jo til h.e.l.v.e.t.e så det tror jeg var smart. Nå som gutsen er på plass etter at de brøt den ned på sandviken med alle spørsmålene sine, så er jeg tilbake! men tilbake, vi trenger mange, det funket med en fotballklubb. Men greit kanskje ikkje hæmsen, men hva med myrkdalen, enormt potensialet, eller hva med kolsås?:D:D:D:D:d
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Du minner meg faktisk om darealjibber eller hva han het for noe igjen. Like fjerne og useriøse begge to. Myrkdalen???? DET får du hvertfall ikke kjøpt på dugnad.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Liker tankegangen din Arild, vi kan okkupere hele anlegget i en del år, slåss med opprørspoliti og politikere om vår rett til å ha gratis tilgang på godsakene. Hundre tusen "jibbere" (for andre får ikke være med i "jibbah" sin gjeng) som sitter fem år på ræva oppe i den vesle alpinbygda og hindrer all ferdsel i løypene, mens Bærumsfolket gnir seg i øynene og irritert prøver å kjøre SUVene sine over mengder med små bandanakledde banditter i selvlysende gore-tex og gullkjeder. Det er noe jeg ville likt å se. Få samlet hele gjengen på ett sted, så får resten av oss fjellene i fred fra de små gnomene som insisterer på å kjøre med ryggen i fartsretningen.
|
|
|
 hmm
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hvis du skal få med folk på opplegget her, tror jeg det du må gjøre er å forklare akkurat hva det er du mener med 5 mill...
|
|
|
|
|
|
 jibbah ruler
|
Entusiast
|
Entusiast
Kanskje det nye tolv-etg. hotellet som skal bygges midt i hemsedalsløpa, eller det prosjekterte spa/ badelandet med tilhørende tennisbane som skal bygges i gummiskogen får noen til å våkne. Var en gang det ikke var uvanlig at skianlegg ble drevet av klubber med kjærlighet for sporten, og ikke av kapitalister med profitt som eneste drivkraft.For dere tror ærlig talt ikke Skistar bryr seg om skikjøring?
|
|
|
 Jibbah
|
Entusiast
|
Entusiast
Vil bare påpeke at både Kirkerud og Kolsås drives av lokale skiklubber - henholdsvis Bærum og Stabæk - om ikke noe grufullt har skjedd siden sist jeg var hjemme. Et par tips: Kutt piffen, få deg en jobb på et eller annet alpinanlegg, prøv å avansere litt i gradene, så kanskje du faktisk får bestemme litt over hvordan en eller annen park skal se ut. Hørt ordet parkansvarlig før? Ikke nødvendig med eierskap for å få til det.
|
|
|
 kolsås er
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
mitt barndomshjem, min bakke,, mitt hjerte. Det er det jeg mener da mann! En bakke skal ikke drives av lekne gubber med penga på bok ( et unntakt hvis de har høy KAKS standard)En bakke skal drives med kjærlighet og med et tillitsforhold til kundene(barna), la de være med på utviklingen, la utviklingen ikke følge det kommerse! gutta, dama, telemarkere, la oss stå sammen mot flommen av Christian Stenseng og snowshow, hvor skal dette enda? I bakgården til de lokale anleggene som blir rasert av altfor mange jibbs/bretts som krangler om den vesle bakken med 2 hopp og en råtten tre rail....KA FAEN SKJER!!!!!btw, skriv mccain hvis du støtter badeland/spa/tenninsbane og luksushotell midt i hæmsens bakker!
|
|
|
 Props
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
til deg bærnt!!! du er nesten like fet som mort1! legenden
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
At en fotballklubb er "eid" av fansen betyr ikke at det er et AS hvor hver fans har en akjse... Har det aldri slått deg hvor diffust det er å si at "klubben er eid av fansen"? Spesielt når ingen av fansene har noe verdipapir eller kontrakt å vise til... Tell you what. "Fansen" er en interreseorganisasjon som er medeier i en klubb som fremdeles stoler først og fremst på sponsorer og andre investorer. Hvis fansen eier klubben, hvorfor springer spillerne rundt med masse reklame på draktene sine? Og hva tror du fem millioner i hemsedal ville gitt deg? Hvor skulle du gått med pengene dine for å kjøpe hva da? Du kunne kjøpt deg inn i et AS, men alt vi ville blitt hadde vært en investor som kollektivt har kokt i hop et beløp, og som takk for hjelpa hadde kanskje de som måtte sittet i styret for den virksomheten som vi skulle startet, fått sesongkort... Nå skal du høre her gutten min... En historie om en gutt med ski på beina, en stav i hver hånd, og en termos, et kamera og en spade i sekken. Men jeg tror du kan denne så jeg stopper her. Poenget mitt er: når du skal kjøpe deg frihet så er du fanget. Sees på fjellet. Du vet det uten heis, men uten kø og hvor turene ALLTID er de beste.
|
|
|
 lol for en taper du var
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
knølehue, sa glem de 5 mill. mente aldri det var det som trengtes for å kjøpe hæmsen. leser du gjennom diskusjonen skjønner du det. eh jo i visse tilfeller eier de aksjer. alle klubber har sponsorer, de trenger midler. penger, hvorfor har chealse sponsorer? ikke fordi de har så insane behov....du din lille luring=)
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Forresten Jibbah, nå våknet idealisten bak i hodet mitt og han bruker slegge for å komme fram og få si noe han og: Ikke kjøp noe som helst. Ikke kjøp en bakke, ikke bli medeier, ikke engang kjøp skiutstyr i år. Vet du hva probelemet er? Ikke karene med tjukke lommebøker som eier alt, men vi, idiotene som betaler prisen de forlanger. Noen tusenlapper eller fem millioner gjør ingen med det. Det gjør bare deg til en av de. Du nevnte fotballklubbene... Tror du ikke fansen må betale for billetter? Hva skal de si? "Jeg eier klubben"? Gratulerer. Du eier 1/10000000'nde del. Søtt. Du trenger ikke kule og flashy klær, du trenger ikke musikkanlegg og lys, afterski, hytter med boblebad eller parabol. Du trenger bare skiene, brettet, bmxen, mtben, skøytene, sparkstøtta eller rullatoren og nok kjærlighet til det til at du faktisk kommer deg ut selv. Hvis du ikke har alt dette så har du aldri det som trengs for å få min støtte. Og dersom du har det, ja så trenger du ikke min støtte for da er du allerede på vei opp ei ny fjellside med spaden din.
|
|
|
 fjellsiden
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
har aldri vært trygg for mine krumspring! til helgen skal jibskatene ut å prøves, første 720 på jibskate i filefjell noensinne!!!!! med å kjøpe opp det stedet? kommunen bare leier det ut, de som leier det er pissure, ingen utvikling ingen håp, kun 8 m snø hver vinter
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvor mange av "fansen" har aksjer? Hvor har de kjøpt de? Hvis jeg elsker fotball og laget mitt og er en ordnetlig fans, hvor er min aksje? Hvis jeg skal flå opp penger til noen for å få en aksje hvor det står "gratulerer, du er en fans", hva har jeg gjort da... Avslørt meg som et billig, lettlurt fjols som spiller akkurat samme spill som de folka jeg mener har ødelagt. Og hva gjør du når sponsorer og andre investorer setter krav? De vil ha plakatene sine overlat, de nekter å gjøre for store sprell fordi da kan de risikere kundegruppene sine. Du er ingenting om du skal kjøpe deg inn i noe... Da bare prøver du å være en av de med tjukke lommebøker. Sorry mac. Bygg luftslottet ditt du, jeg finner meg alltids ei fjellside jeg ikke trenger å betale tusen kroner for å få et klapp på skuldra og et papir hvor det står at jeg like å stå på ski. Den delen fikser jeg helt glatt sjøl.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat jibbah:mitt barndomshjem, min bakke,, mitt hjerte. Det er det jeg mener da mann! En bakke skal ikke drives av lekne gubber med penga på bok ( et unntakt hvis de har høy KAKS standard)En bakke skal drives med kjærlighet og med et tillitsforhold til kundene(barna), la de være med på utviklingen, la utviklingen ikke følge det kommerse! gutta, dama, telemarkere, la oss stå sammen mot flommen av Christian Stenseng og snowshow, hvor skal dette enda? I bakgården til de lokale anleggene som blir rasert av altfor mange jibbs/bretts som krangler om den vesle bakken med 2 hopp og en råtten tre rail....KA FAEN SKJER!!!!!btw, skriv mccain hvis du støtter badeland/spa/tenninsbane og luksushotell midt i hæmsens bakker! <p></p> For jibbing er jo ikke komersielt!!!
|
|
|
|
|