At en fotballklubb er "eid" av fansen betyr ikke at det er et AS hvor hver fans har en akjse...
Har det aldri slått deg hvor diffust det er å si at "klubben er eid av fansen"? Spesielt når ingen av fansene har noe verdipapir eller kontrakt å vise til... Tell you what. "Fansen" er en interreseorganisasjon som er medeier i en klubb som fremdeles stoler først og fremst på sponsorer og andre investorer. Hvis fansen eier klubben, hvorfor springer spillerne rundt med masse reklame på draktene sine?
Og hva tror du fem millioner i hemsedal ville gitt deg? Hvor skulle du gått med pengene dine for å kjøpe hva da? Du kunne kjøpt deg inn i et AS, men alt vi ville blitt hadde vært en investor som kollektivt har kokt i hop et beløp, og som takk for hjelpa hadde kanskje de som måtte sittet i styret for den virksomheten som vi skulle startet, fått sesongkort...
Nå skal du høre her gutten min... En historie om en gutt med ski på beina, en stav i hver hånd, og en termos, et kamera og en spade i sekken. Men jeg tror du kan denne så jeg stopper her.
Poenget mitt er: når du skal kjøpe deg frihet så er du fanget. Sees på fjellet. Du vet det uten heis, men uten kø og hvor turene ALLTID er de beste.