Sitat booknafesk:Angående det første svaret du fikk. Du må ikke ta 100drag med fibertex. Husk at fibertexen kutter og sliper ned konturene i sålen. Før det første så vil sålen tørke fortere, noe som ikketrenger å gå ut over levetiden, men skia vil gli dårligere.Det andre som også er et viktig faktum er at når du mister alle disse "hårene", så vil sålen være helt plan, og sålen vil ikke drenere vann i det hele tatt.Dvs at skia vil bremse, nermest stoppe opp når det er våt snø. Serlig overgangene fra tørr til våt snø kan bli mer problematisk.Du skal ta 10-20 drag med fibertex.Det var alt:grin
Veldig uenig med deg. Med tanke på at dette er måten man behandler en ski med hensikten størst mulig fart...Har tidligere drevet med vinteridrett hvor fart var en avgjørende faktor for det feridge resultatet og da startet vi med ca 100 dra på hver ski når den var ny. Ja det er mye og nei jeg gjør ikke det med mine ski nå det er jeg for lat til og det er litt overkill,men at dette vil ødelegge sålens glid egenskaper er jeg TOTALT uenig i!!!!
For å ta ditt argument litt lengre og sette det på spissen kan jeg vel bare si....Send skia dine på et service verksted og få planslipt og lagt grov struktur i de med en gang! Dagens ski kommer med liten struktur for kaldt før og da vil du uansett miste glid følelsen når du kommer på vår siden!
Personlig legger jeg alltid grov struktur med en gang!
"Ninthward rider" Lykke til med smøring og ikke tro skia dine blir ødelagt av litt ivrig polering med fibertex!