Første regel når det gjelder sko er at den som skal bruke de må prøve de! Helst mange forskjellige par for å finne den som passer foten best. Ikke tenk så mye på pris i første omgang.
Jeg slet leeeengeee med å finne nye sko som passet min fot i fjor. Til slutt endte jeg opp med Salomon Performa 7 CF som på ingen måte er verdens beste sko, men den passet foten min og revolusjonerte min skisesong. Jeg vet ikke om denne er å få tak i lenger, så den ikke på Salomon sine sider. Skoen er passe myk, og ser ut som den kan passe til din sønns kjøring. Jeg er sikker på at Salomon har kommet med en tilsvarende modell i år, uten at jeg vil begynne å tippe hvilken det er.
Skoen er i mine øyne den viktigste delen av utstyret. Det nytter ikke om ski/binding er aldri så bra. Hvis du har en sko som er vond og/eller kald så vil skigleden bli drept (snakker her av egen erfaring fra tidligere).
Til slutt, ikke kjøp en for stor sko som han kan vokse inn i. For store sko er det verste som finnes for skigleden. Finn en butikk hvor de faktisk vet hva de snakker om, og ta det derfra. Vokser gutten noe voldsomt om dagen kan jo en brukt sko for en billigere penge være et alternativ. Skal du handle på nett, så la sønnen din prøve en lik sko i en butikk først.
Lykke til!=)