Sitat Riple:Hei! Lurte på om noen vet hvordan disse to virker i forhold til hverandre. har hørt fra en del at Marker ofte knekker en plass og at Px 12 jib skal være veldig gode. Vet dere noe om dette? : )

Jeg har et veldig inntrykk fra både dette forumet, og andre (blant annet svenske Freeride.se) at jibbere som går stort i parken hater Markers bindinger. I alle fall deres rimeligere bindinger med DIN opp til 12. F.eks 12.0 Free.

Men Jester har jeg faktisk inntrykk av at folk ikke har opplevd problemer med, og at de får ros fra som kjører med dem.

Det er likevel en adskillig mer robust bidning enn Look/Dynastar PX12!

For øvrig har Animal nok rett i sitt inntrykk av at Markers bidninger må stilles til litt høyere DIN-innstilling enn andre produsenters.

Mitt inntrykk er at Jester (og dermed også Duke) har fjærer som tilsvarer noe mer i retning 14 enn de angitte 16.

Men, jeg kjører på Jester (Én sesong foreløpig), og veier drøye 100 kg. INGEN problemer så langt! Knallbinding etter min erfaring. Inntrykket og følelsen man får idet støvelen settes ned og låses i bindningen, er rett og slett at dette er SOLIDE saker!