|
 kjøpe i utlandet??
11/11/2007 10:16 PM
|
Fersking
|
OP
Fersking
har funnet en jakke på en U.S. nettside. jeg får stadig høre at det så dyrt og mom og skatt er med... men lurer på om det noen som veit mer om dette. noen som har egene erfaringer, som har hanldla på utenlands nettside.. koster det masse å handle på nette i utlandet:grin takker for svar på forhånd..
|
|
|
 tja
|
Medlem
|
Medlem
Legg verdien til varen sammen med fraktkostnader og multipliser det med 1,25 + et tollgebyr på et par hundrelapper, så har du svaret. Som oftest lønner det seg, men du har ikke de samme forbrukerrettighetene som om du skulle kjøpt varen i Norge. Jeg har bare positive ord å si om å handle utenlands på nettet, og jeg har spart MYE.
|
|
|
 Re: kjøpe i utlandet??
|
Medlem
|
Medlem
jeg har gått på en SUR toll smell på varer fra USA. ga 2000,- tilsammen for jakke og bukse og så måtte jeg betale 2100,-i toll. flott....
|
|
|
 på www.toll.no
|
Entusiast
|
Entusiast
står det at: Vare + frakt Gang det med 1.25 for moms, og gang deretter det giejn med 1.107 for toll/avgift.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat 7homas:jeg har gått på en SUR toll smell på varer fra USA. ga 2000,- tilsammen for jakke og bukse og så måtte jeg betale 2100,-i toll. flott.... Jaha? Da tror jeg det har skjedd noe feil noe sted. Mulig tollvesenet har beregnet utifra feil pris, for Norge har så høye tolltakster. Og for de som lurer, på ski betaler man bare moms, ingen toll. Dvs. verdi + frakt x mva 25%
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Norge har IKKE så høye tolltakster, skal de stå... Finnes det ingen redigeringsknapp?
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Sitat 7homas:jeg har gått på en SUR toll smell på varer fra USA. ga 2000,- tilsammen for jakke og bukse og så måtte jeg betale 2100,-i toll. flott.... Hvilket fraktselskap brukte du her?? Høres jo helt mongo ut, skulle tro det var brennevin du bestillte. Enkelte spedisjonsfirma tar skyhøye gebyr for å fortolle varer for privatpersoner, men bruker du UPS, FEDEX eller posten burde det gå greit. At du har betalt 2100 kr i toll for klær som kostet 2000 kr er jo helt på trynet.
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Det er toll på klær ser jeg nå, satsen varierer, men den ligger på 10% ca. Trikset blir da og merke pakken som skiutstyr i steden for klær;-) Uansett så ble du rævpult thomas med 2200 kr.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
det ble sendt i posten, og han som sendte det til meg gjorde en liten blunder, enmlig å skrive på den egentlige verdien på klærne 600$. skulle posten rote bort pakka, så får du igjen tilsvarende eller noe. hadde jeg visst litt mer om slik da, så hadde jeg fått han til å skrive 20$ som value feks. dyrekjøpt erfaring ja...
|
|
|
 hæ?
|
Medlem
|
Medlem
Den siste posten din forsto jeg relativt lite av,7homas.
|
|
|
 hm
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Tror det han mener er at om man sender melding til selger "send as gift" (evt. markerer verdien i pakken til under 20$), så slipper man hele toll-tullet, og betaler bare frakt. Eneste man betaler da er frakt. Om det er helt legitimt spørs det jo seg. Men uansett så tror jeg noen har gjort en feil 7homas, for SÅ stor kan jo ikke tollkostnadene være. Noen som glemte kommategnet da regningen ble skrevet kanskje? Selv har jeg ikke turt å bestille noe særlig fra utlandet ennå. Noen som har noe erfaring på hvordan best kjøpe klær og utstyr fra statene? Nå som amerikanske dollaren er på bunnivå, frister det veldig å kjøpe snowboardbuksa fra the US&A..
|
|
|
 tony
|
Entusiast
|
Entusiast
Om du liker Volcom og Sessions, bør du ta en titt på www.mtbaker.com. Der har de godt utvalg, helt ok priser, og er det noe du har sett på siden til sessions som du har lyst på, og de ikke har den på siden til mtbaker, får de som regel sendt det direkte til deg.
|
|
|
|
|
|
 Noen prefererte nettbutikker
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har noen av dere noen gode prefererte butikker i US for å handle snowboard ?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
www.dogfunk.com er også ganske bra, de sender ikke så mange merker til norge tydeligvis.men jeg har bestilt endel stash der :)fete specialblend jakker blandt annet!
|
|
|
 nå skal du se
|
Fersking
|
OP
Fersking
vis du skal handle fra en us. nettside som ikke sender det du vil dem skal sende. så prøv www.jetcarrier.comdem sender til norge med gunstige priser, det er ganske bra, har prøvd det en del:razz
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat superman:vis du skal handle fra en us. nettside som ikke sender det du vil dem skal sende. så prøv www.jetcarrier.comdem sender til norge med gunstige priser, det er ganske bra, har prøvd det en del:razz Har ikke sett på jetcarrier greiene, men har hørt det skulle være stress å få i orden.Regner med det fungerer fettt når det først er fiksa though 
|
|
|
 Jetcarrier
|
Medlem
|
Medlem
Det er overhode ikke noe stress med Jetcarrier. Det tar deg 3 min å registrere deg, så er det bare å shoppe i vei. De sender til Norge hver mandag, og varene sendes videre til deg påfølgende onsdag. Du kan også samle opp forsendelser som ompakkes og sendes som en enhet mot et lite tillegg i pris. Utrolig hyggelige folk som er serviceinnstilt, men viktigst av alt er at de ikke tar de idiotiske gebyrene for fortolling +++ som DHL og UPS tar.
|
|
|
 enig!!
|
Fersking
|
OP
Fersking
jetcarrier er bra så lenge du vet hva du skal... ikke no stres idet hele tatt;P:wink
|
|
|
|
|
|