Kommer an på. Jeg kjører et widebrett en gang i blant, og jeg har 43-44 støvler. I starten var det litt uvant, for man må gjerne bruke mer muskler for å legge det på kant, men du med 46 støvler bør ærlig talt ikke ha noe problem med å svinge det. Hørt snakk om at breie brett før i tiden ikke var noe særlig, fordi de var tunge og generelt vanskelige å ha med å gjøre. Slik er det ikke nå lengre. Du har ingenting å tape på å ha den ekstra bredden heller. Se på det slik at du har en ekstra flate å flyte på i pudderet, mer stabilitet på eventuelle rails og så videre.
Forresten veier jeg selv 85-86 kg, er 177 høy og kjører stort sett på brett mellom 160-164.
Når jeg sier at det er dumt å kjøpe lange, myke brett, er det fordi jeg ikke kan fordra lange og myke brett. Så sær er jeg:) Dette trenger ikke du å høre på da! Hehe. Så om du skal bruke brettet til mer park, funker vel Goliath 157 wide bra. Om du skal kjøre mer utenfor, ville jeg tatt Riot i 159(som er en widemodell). Så det så!
Enten liker jeg lange og stive, som jeg bruker til frikjøring, ellers myke og korte, som jeg bruker i parken. Også har jeg et midt i mellom.