Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
rooster--->wizdom
#93134 05/12/2004 6:21 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan passer oakley wizdom til sweet rooster halfcut?noen som vet? har en rund ekkel bula hjelm nå, der goggelsene ruller rundt i trynet mitt....takk for hjelpen...

More than words
OP Offline
More than words

hjelper veldig...

More than words
OP Offline
More than words

tror du har misforstått litt her. rooster er sweet sin fjorårsmodell, mens tropper halfcut og fullcut er årets modeller. jeg tror nok du mener trooper halfcut.

More than words
OP Offline
More than words

Det finnes ingen ting i år som heter rooster halfcut. Den heter bare rooster. Men derimot heter trooper fullcut/halfcut.

More than words
OP Offline
More than words

glemte meg litt, men er det noen som har et savr på lur til meg?

trooperen har en kant
More than words
OP Offline
More than words

denne kanten hindrer at brillene ruller oppover..

Til å klarere ut noen små ting, Rooster og trooper er to modeller som sweet lager.. begge er "årets" selv om trooperen er ny...

Rooster og Wisdom - ikke optimalt
More than words
OP Offline
More than words

Har Rooster'n og ser etter nye briller. (De gamle er temmelig ripete etterhvert.)

Jeg har testa Rooster med og Wisdom og på mitt hode fungerer det dårlig.

Brillene er rett og slett ikke brede slik at det blir store åpne flater på hver side. I tillegg er jo Wisdom veldig "utstående". Med mindre hjelmstørrelse (har 56-59) fungerer det kanskje bedre?

Tar gjerne imot tips på andre gode briller til Rooster. Funker A-frame bedre f.eks?

hva med Wisdom og Giro Flint SC
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har en giro flint, noen som har denne hjelmen sammen med Oakley Wisdom?? Hvordan passer dette?

More than words
OP Offline
More than words

kjører med rooster og cebé powder og det fungerer jättebra smile Forresten er brillene i seg selv geniale! Jeg har speilglass (som kommer frem i solen) med gul sikt og de funker fint i påskesolen og er knallbra i flatt lys smile Dessuten er de litt billigere tror jeg...

More than words
OP Offline
More than words

Det sies at Sweet brukte Cebe powder når de støpte den første modellen... Så de bør passe perfekt. Ellers vil jeg absolutt Anbefalle Dragon DX til Sweet. De får du i mange fete farger!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører med Carrera KIMERIK, de funker godt sammen med rooster, og med hjelmen i natural carbon ser det grise-fett ut også!

wisdom - helmet strap kit
More than words
OP Offline
More than words

prøv å skaffe dette settet. det er en strap som har modifiserte fester, som er bredere for å gå utenfor hjelmkanten. I tillegg har strap'en silikon striper som hindrer den i å skli på hjelmen. genialt!ca 200 spenn mener jeg.

Hva er det dere diskuterer her...??
More than words
OP Offline
More than words

Kom dere ut i fjellet istede for å diskutere slike meningsløse ting.. man kan vel fanken meg kjøre med solebriller for den saksskyld.. Hvilke hjelm og briller man velger fordi man har en sprekk mellom brille og hjelm.. nei hælledussen dette blir for dumt.. dette har ingenting med skiferdigheter..

More than words
OP Offline
More than words

Ja nå har jeg kjøpt meg et par Wisdom og disse bøylene på sidene er litt for smale til å gå på utsiden av hjelmkanten (Giro Flint). Har bestillt helmet strap. Håper som du skriver at disse er litt bredere slik at de bygger litt mer ut, og da utenpå hjelmen. Klarer ikke å se det på bilder av den men.

More than words
OP Offline
More than words

Vist du ikke har skjønt menningen med denne tråden bør du heller holde kjeft og ta deg en fjelltur. Saken her går i at ikke alle snøbriller passe like bra til de ulike hjelmene. Da snakker jeg ikke om hva som ser bra ut eller ikke. men hva som passer eller ikke passer med tanke på kontstruksjonen. Noen Goggles er designet slik at de i mange tilfeller ikke passer inn på sidene ut fra hjelmens kontstruksjon.

Synest du heller på angripe de trådene som går på drittslenging en å rakke ned på tråder som mange vil se på som nyttig informasjon.

And BTW! Hadde det vært snø der jeg bor (og i fjellet) hadde jeg vært på ski for lenge siden. Men noen er så "uheldige" å bo i stavanger som ikke akkurat er et snømekka! :-)

More than words
OP Offline
More than words

Jeg opplevde også at Wisdom ikke passet til Roosteren min, litt synd for de virker veldig bra. Kjører ellers med Smith Fuse og Smith Triad og disse passer veldig bra.

Knabben, angående hjelmstrap kit til Oakley Wisdom og A-frame så er hensikten med disse nettop å bygge ut forå kompensere for tykkelsen på hjelmskallet. Til Wisdom ser stroppen ganske lik ut som den vanlige, men den er bredere.

De passer superbra
More than words
OP Offline
More than words

til mitt hode iallefall. Har Rooster hjelm og wisdom goggles, er helt tett, og sitter som støpt!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå